۰۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۳
کد خبر: ۳۲۲۷۸۸
سخنران حرم رضوی:

انصاف، روابط اجتماعی را استحکام می بخشد

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام میرباقری گفت: انصاف نوعی ترازوی سنجش است؛ یعنی آنچه برای خود می پسندیم برای دیگران هم بپسندیم و توجه به این امر سبب قِوام روابط اجتماعی و ایجاد دوستی و برادری در جامعه می شود.
حجت الاسلام ميرباقري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام سید حمید میرباقری، استاد حوزه علمیه و دانشگاه، امروز هشتم فروردین ماه در جمع زائران و مجاوران نوروزی بارگاه ملکوتی حضرت ثامن الحجج(ع) با اشاره به عوامل و موانع تعالی جامعه اظهار کرد: به فرموده امام صادق(ع) سه عامل انصاف، مهربانی و نبود حسادت در روابط گوناگون سبب پایداری برادری و دوستی در جامعه است.

 

وی تصریح کرد: مهربانی افراد را جذب می کند، در روابط زناشویی و روابط اجتماعی نسبت به هم محبت داشته و با همدیگر مهربان باشیم.

 

حجت الاسلام میرباقری افزود: انصاف از عوامل قِوام، دوستی و برادری همچنین استحکام خانواده محبت و مهربانی نسبت به هم است؛ انصاف یک ترازوی سنجش است یعنی آنچه برای خود می پسندیم برای دیگران هم بپسندین و فقط به فکر منافع زودگذر خود نباشیم.

 

استاد حوزه علمیه بیان کرد: از آن جا که حسادت سبب جدایی دوستی ها و روابط است؛ خشکاندن ریشه حسادت باعث استحکام روابط خانوادگی و اجتماعی می شود، حسادت روابط را متلاشی می کند بنابراین اگر حسادت رفت و انصاف و مهربانی آمد دوستی ها قِوام پیدا می کند.

 

حجت الاسلام میرباقری تصریح کرد: محبت و مهروزی یعنی جویای احوال همسایه و اقوام بودن، در شرایط گوناگون آن ها را درک کرده و نسبت به هم دلسوز باشیم، نداشتن حس نوع دوستی و به فکر همدیگر نبودن یکی از دلایل گرفتاری های ما است.

 

وی با اشاره به توصیه امام سجاد(ع) به فرزند خود درباره شایستگی رفتار، مطرح کرد: هرکسی درخواست کمک و دست یاری به سوی تو دراز کرد، اگر امکان و توانایی کمک داشتی به بهترین نحو کمک و خیررسانی کن؛ اگر او اهلیّت و شایستگی داشت به هدف خود رسیدی در صورتی که آن فرد شایستگی نداشت و قدردانی نکرد تو شایستگی و برادری خود را نشان داده ای.

 

حجت الاسلام میرباقری خاطرنشان کرد: به بیان امام امام رضا(ع) برای خیر رسانی و گره گشایی از مشکل کسی حرص داشته باشید./1308/202/ب1

ارسال نظرات