۰۹ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۰
کد خبر: ۳۲۲۷۹۸
مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری:

نقش سنت حسنه وقف در تحقق اقتصاد مقاومتی و خودکفایی غیرقابل انکار است

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری گفت: به یقین سنت حسنه وقف از ارکان تحقق اقتصاد مقاومتی و از منابع مهم برای توسعه اقتصادی در کشورهای اسلامی است.
حجت الاسلام مرتضي عزيزي، مديرکل اوقاف و امور خيريه چهارمحال و بختياري

حجت الاسلام مرتضی عزیزی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، با اشاره به نام گذاری امسال از سوی رهبر فرزانه انقلاب به عنوان سال «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» تصریح کرد: به یقین سنت حسنه وقف از ارکان های تحقق اقتصاد مقاومتی و از منابع مهم برای توسعه اقتصادی در کشورهای اسلامی است.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری با اشاره به این که ترویج و افزایش بهره‌وری از موقوفات با توجه به نقش عمده وقف در اقتصاد امری حائز اهمیت است، خودکفایی را یکی از راه‌های تحقق اقتصاد مقاومتی دانست و تصریح کرد: ارتقای سطح تولید و عدم وابستگی به منابع نفتی از مؤلفه‌های مهم خودکفایی است.

 


این مقام مسؤول یادآور شد: اوقاف در تحقق این خودکفایی و افزایش سطح تولیدات با برنامه‌ریزی و استفاده بهینه از ظرفیت‌های موجود می‌تواند نقش مؤثری ایفا کند.

 

 

حجت الاسلام عزیزی گفت: وقف افزون بر آثار نیک و ماندگاری و عملی که از آن به عنوان باقیات صالحات یاد شده در حقیقت جاودانه کردن مال و اختصاص بهره آن در مسیر خدمت به خلق، نیازمندان و محرومان است که این خود قطعا به توانمندی اقتصاد داخلی و تکیه بر سرمایه‌های درونی می‌افزاید.

 

 

وی با بیان این که هم در وقف عام و هم وقف خاص به راحتی می‌توان آثار مشهودی را در این زمینه مشاهده کرد، گفت: رسیدن به نیکی و رستگاری، کاهش فاصله طبقاتی بین افراد جامعه، توزیع ثروت، تقویت روحیه ایثار و فداکاری و ترویج روحیه تعاون در جامعه و جهت دادن به انفال و استمرار جریان ثواب به سوی واقف از آثار وقف در جامعه است که همیشه بر آن تأکید می‌شود.

 

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری کارکردهای فرهنگی و آموزشی وقف را نیز در جامعه اسلامی یادآور شد و گفت: وقف به عنوان یک منبع مالی مستمر مراکز علمی پشتوانه مردمی داشته و از همین رو تأسیس مدارس، حوزه‌های علمیه، مراکز علمی و دانشگاهی و خوابگاه‌‌های دانشجویی از مهم‌ترین کارکردهای فرهنگی و آموزشی وقف به حساب می‌آید.

 

 

این مقام مسؤول دیگر کارکرد این امر نیک را کارکرد اجتماعی وقف در رفع نیاز نیازمندان، محرومان و فقرا توصیف کرد و گفت: در این زمینه آنچه که مهم به نظر می‌رسد توجه به تقویت مجموعه‌های فرهنگی، اجتماعی، دینی و ارزشی است./9457/302/ب1

ارسال نظرات