۱۰ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۴:۰۲
کد خبر: ۳۲۲۸۴۷
مدیر حوزه علمیه کنگاور:

حفظ و تعظیم شعائر دینی مقدم بر عید ملی و باستانی است

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه علمیه کنگاور گفت: هر گاه عید نوروز با ایام عزاداری دینی مقارن شود برای مؤمن حفظ و تعظیم شعائر دینی مقدم بر عید ملی و باستانی است.
عيد نوروز

حجت الاسلام علیرضا عطایی مدیر حوزه علمیه شهرستان کنگاور در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، ابراز داشت: عید نوروز یک جشن ملی است که از دیر باز پارسی زبانان به آن پایبند بوده اند و در ضمن آداب و رسومی همچون فراهم نمودن اسباب پذیرایی، پهن کردن سفره هفت سین، دید و بازدید و موارد دیگر را به همراه دارد.


حجت الاسلام عطایی بیان داشت: عید نوروز یک عید ملی با آداب و رسوم خاص یک فرهنگ باستانی است و پایبندی به آن به عنوان فرهنگ ملی نه عید شرعی اشکال ندارد.


این مسؤول در ادامه افزود: شرع اسلام در مواردی همچون صله ارحام، هدیه دادن، کنار گذاشتن کدورات و همچنین نظافت ایام نوروز توصیه هایی دارد.


مدیر حوزه علمیه شهرستان کنگاور خاطر نشان کرد: اسراف و بریز و بپاش، چشم و هم چشمی، اختلاط زن و مرد نامحرم و مهمانی رفتن با آرایش ها و لباس های نامناسب که فرهنگ نوروز را به یک بازار عرضه کردن اموال و دارائی و خودنمائی تبدیل کرده است به شدت از سوی شرع اسلام خلاف دانسته شده است.


حجت الاسلام عطایی ابراز داشت: عید نوروز عید جهانی نیست چون همیشه آغاز فصل بهار در نیم کره شمالی زمین مصادف با آغاز فصل پائیز در نیم کره جنوبی زمین است به علاوه این عید مربوط به فارس بوده ولی اقوام دیگر به ویژه اقوام غیر فارس در ایران همانند کرد، عرب، لر و ترک این عید را جشن می گیرند.


وی در پایان تأکید کرد: هر گاه عید نوروز با ایام عزاداری دینی مقارن شود برای مؤمن حفظ و تعظیم شعائر دینی مقدم بر عید ملی و باستانی است./857/302/ب1

ارسال نظرات