۱۰ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۵
کد خبر: ۳۲۲۸۸۱

بهترین زنان از نگاه حضرت زهرا

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری با اشاره به عفت و حیای حضرت زهرا(س) گفت: بر اساس این منش حضرت زهرا(س) بهترین زنان کسی است که هم او نامحرم را کمتر ببیند و هم نامحرمان او را کمتر ببینند
حجت الاسلام ماندگاري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام و المسلمین محمد مهدی ماندگاری، استاد حوزه علمیه قم بعد از ظهر امروز در سخننرانی  آستان حضرت معصومه(س) که در محل شبستان بزرگ امام خمینی(ره) برگزار شد با بیان این که محبت برای خدا عالی ترین نوع محبت است، گفت: زندگی حضرت زهرا(س) تجلی محبت برای خدا به بندگان است.

 

وی افزود: محبت حضرت زهرا(س) به نبی اکرم(ص)و نسبت به همسر و فرزندانشان مثال زدنی است و این بانو برای رضای الهی محبت می ورزید و نسبت به حضرت رسول اکرم(ص) محبت می کردند.

 

استاد حوزه علمیه قم با بیان این که محبت برای خدا عالی ترین نوع از محبت است، تصریح کرد: نبی مکرم اسلام(ص) حتی نسبت به دشمنان خود و کسانی که به ایشان جسارت و توهین می کردند، محبت کرده و با همین روش بسیاری را به اسلام جذب کردند و زمانی که انسان محبتش برای خدا باشد به اخلاص می رسد و محبت او ارزش پیدا کرده و قیمتی می شود.

 

حجت الاسلام و المسلمین ماندگاری با اشاره به عفت و حیای حضرت زهرا(س) ادامه داد: بر اساس این منش حضرت زهرا(س) بهترین زنان کسی است که هم او نامحرم را کمتر ببیند و هم نامحرمان او را کمتر ببینند و اگر زنان و مردان نامحرم جامعه در ارتباطات خود مسائل شرعی را رعایت کنند دیگر فساد بی معنا خواهد بود.

 

وی افزود: در صورتی که حدود شرعی رعایت نشود زنان، مردان نامحرم را با مردان خود مقایسه می کنند و مردان نیز زن نامحرم را با زنان خود مقایسه می کنند و زمانی که مقایسه در یک زندگی به وجود آید، می تواند آن را نابود کند.


استاد حوزه علمیه قم حیا و عفت را لازمه دینداری در افراد دانست و گفت: بر اساس روایت معصوم(ع) کسی که حیا ندارد دین ندارد و چنین کسی دین خود را از دست می دهد.


حجت الاسلام و المسلمین ماندگاری با بیان اینکه برنامه ریزی های غربی به زنان توصیه می کند که در بیرون از خانه هرچه می توانند خود را به نمایش بگذارند، یادآور شد: متأسفانه امروزه برخی از زنان و مردان جامعه ما پوشش خود و خانواده خود را بر اساس برنامه ریزی غربی انتخاب می کنند، در حالی که زن باید زیبایی و زینت خود را در خانه و برای شوهرش آشکار سازد زیرا آشکار ساختن زینت جز برای شوهر امنیت را برای زنان از بین برده و موجب افزایش فساد اخلاقی در جامعه می شود./968/پ202/س

ارسال نظرات