۱۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۰:۰۳
کد خبر: ۳۲۲۹۰۵
آیت الله مکارم شیرازی:

کاندیداهای ریاست جمهوری آمریکا در اظهار دشمنی نسبت به ایران مسابقه می دهند/ ضرورت مقابله با سوء استفاده از ابزار مخابراتی

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله مکارم شیرازی با بیان این که نظام سلطه و غربی حداکثر استفاده را از ابزارهای ارتباطی و مخابراتی می برد، گفت: در آمریکا کاندیداهای ریاست جمهوری در اظهار دشمنی نسبت به ایران با یکدیگر مسابقه می دهند و هرکدام اظهار عداوت بیشتری می کنند.
 آيت الله مکارم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید امروز در دیدار سرپرست شرکت مخابرات ایران با بیان این که مخابرات و ابزار مخابراتی نقش مهمی در دنیا دارد، گفت: این ابزار به همه چیز از جمله پیشرفت ها، علوم و اصلاح کارها را سرعت می دهد.


وی افزود: ما نیر باید از آخرین ابزار روز استفاده کنیم و نباید عقب بمانیم اما مشکل مهمی وجود دارد، این ابزار همانند شمشیر دو دم است که می تواند در مسیر خیر و سعادت و هم در مسیر بدبختی و بیگانگی خدا و انسانیت مورد استفاده قرار گیرد.


استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با بیان این که نظام سلطه و غربی حداکثر استفاده را از ابزارهای ارتباطی و مخابراتی می برد، اظهار داشت: در آمریکا کاندیداهای ریاست جمهوری در اظهار دشمنی نسبت به ایران با یکدیگر مسابقه می دهند و هرکدام اظهار عداوت بیشتری می کنند.


وی ادامه داد: این نتیجه این است که فضای آمریکا تحت پوشش صهیونیست ها قرار گرفته است، آن ها نیز با استفاده از وسایل مخابراتی مردم را شست و شوی مغزی دادند؛ کاندیدا می بینند اسلام ستیزی با آن وضع تفکری را که در محیط پراکنده شده هماهنگ تر است از این رو برای رسیدن به آرا از آن استفاده می کنند که خطر بزرگی برای دنیا است.


این مرجع تقلید با بیان این که این افراد سیاست های مخرب خود را با استفاده از وسایل مخابراتی و ارتباطی پیش می برند، ابراز داشت: از نظر مسائل فرهنگی و اخلاقی این ابزار می تواند وسیله مؤثری برای فساد اخلاق و فرهنگ باشد.


وی عنوان کرد: از سویی دیگر از این ابزارها نمی توان صرف نظر کرد، بنابراین باید به گونه ای این ابزارها تنظیم شود که حداکثر استفاده صحیح از آن بشود و جلوی سوء استفاده ها را نیز باید گرفت؛ اگر جلوی سوء استفاده را نگیریم ضرر این ابزار بیش از منفعتش می شود.


حضرت آیت الله مکارم شیرازی خاطرنشان کرد: برای این کار باید برنامه ریزی شود، صرف توصیه که مراقب باشید از وسایل مخابراتی سوء استفاده نشود فایده ای ندارد، باید برنامه ریزی صورت گیرد تا از ابزار استفاده خوب شود و سوء استفاده ها حذف یا به حداقل برسد.


وی اضافه کرد: هنوز در مسائلی نیاز به خارجی ها داریم، ما الان شبکه ولایت داریم و هرماه باید 400 میلیون تومان اجاره ماهواره آن ها را بدهیم، وضع مخابرات باید به گونه ای شود که اگر قرار بر اجرا نیز باشد از داخل اجاره کنیم؛ عیب خارجی بودن این است که اگر طرف مقابل اهداف را مخالف ببیند ازدادن امکانات امتناع می ورزد؛ این در دست برخی از دولت های نظام سلطه همانند آمریکا، فرانسه و انگلیس است.


استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با بیان این که درباره هزینه باید معلوم شود که چگونه است، گفت: نباید به گونه ای باشد که تبدیل به تشکیلات تجاری پردرآمدی که تحمیل بر مردم شود نباشد، تا جایی که ممکن است باید برای مردم تسهیلات در نظر گرفته شود تا برای مردم مشکل ساز نباشد.


وی افزود: گاهی با وسایل مخابراتی از مردم سرقت و دزدی می شود که برای مقابله با آن باید تدبیری اندیشیده شود، امنیت سرمایه ها و اسرار مردم نباید برهم بخورد؛ از این ابزار باید در مسیر صحیحی استفاده کرد تا اسباب پیشرفت جامعه باشد.


حضرت آیت الله مکارم شیرازی با بیان این که گاهی دیده می شود که با افراد برای استفاده های مالی تماس هایی گرفته می شود، اظهار داشت: گاهی به بهانه برنده شدن جایزه کلاهبرداری می شود، باید جلوی این کارها گرفته شود./1323/پ202/ج1

ارسال نظرات