۱۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۱
کد خبر: ۳۲۲۹۳۳
حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری:

اتهام کم‌کاری به دولت قبلی نشانه ضعف است

خبرگزاری رسا ـ عضو هیأت مدیره مؤسسه روایت سیره شهدا تقویت روحیه کار جمعی را بستر مناسبی برای تحقق اقتصاد مقاومتی در کشور بیان کرد، گفت: برخی از مسؤولان، دولت‌های قبل را به کم‌کاری متهم می‌کنند و دولت خویش را پرکار جلوه می‌دهند و با این رویکرد انتقادی کشور به پیشرفت مناسبی نخواهد رسید.
حجت الاسلام والمسلمين محمد مهدي ماندگاري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین محمدمهدی ماندگاری، عضو هیأت مدیره مؤسسه روایت سیره شهدا، امروز، در برنامه سلام بهار رادیو معارف، تقویت روحیه کار جمعی را بستر مناسبی برای تحقق اقتصاد مقاومتی در کشور بیان کرد و گفت: نداشتن روحیه کار جمعی میان مردم از مشکلات جامعه است و برای این که اقتصاد مقاومتی در کشور اجرایی شود باید روحیه کار جمعی و همگانی در کشور افزایش یابد.

 

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری بیان کرد: کشور در ورزش‌های تک نفره همچون کشتی و وزنه‌برداری به رتبه‌های بالا در جهان رسیده است، در حالی در ورزش‌های جمعی مقام مناسبی کسب نکرده و این مسأله بدین جهت است که روحیه کار جمعی در مردم ایران کم است.

 

وی با بیان این که امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب تمام موفقیت‌های کشور را به تمام آحاد ملت نسبت می‌دهند، افزود: برخی از مسؤولان و مدیران موفقیت‌های ادارات و نهادها و کارخانه‌ها را تنها به خویش نسبت می‌دهند، اما مناسب است که کارمندان و کارگران خود را در کسب موفقیت‌ها شریک بدانند.

 

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری بیان کرد: مناسب است که دولتمردان موفقیت‌های که دولت‌های جدید به دست می‌آوردند به نقش مؤثر دولت‌های پیشین نیز اشاره کنند، اما متأسفانه برخی از مسؤولان، دولت‌های قبل را به کم‌کاری متهم می‌کنند و دولت خویش را پرکار جلوه می‌دهند در حالی که با این رویکرد انتقادی، کشور به پیشرفت مناسبی نخواهد رسید.

 

عضو هیأت مدیره مؤسسه روایت سیره شهدا با اشاره به آیه «تعاونوا علی البر و التقوی»، عنوان کرد: مفهوم این آیه این است که تمام مردم در خدمت‌رسانی به دیگران شرکت کنند و روحیه کار جمعی در جامعه افزایش یابد.

 

وی روحیه کار جمعی، اتحاد و رهبری و رعایت تقوای جمعی را از ارکان اساسی تعاون بیان کردو افزود: مناسب است که چارچوب دین اسلام در برنامه‌های اقتصادی و صنایع رعایت شود، در تولیدهای صنعتی و خدماتی بر خداوند توکل کنیم و این مسأله بدین معنا عدم تلاش و کم‌کاری در مسائل اقتصادی نیست.

 

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری با اشاره به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب مبنی بر این که اجرای اقتصاد مقاومتی کلید حل مشکلات جامعه است، گفت: در این زمان جامعه مشکلاتی همچون بیکاری، عدم پیشرفت علمی و صنعتی را دارد، بنابراین مناسب است تمام مردم برای سربلندی و پیشرفت کشور مشارکت همگانی داشته باشند تا این که بر این مشکلات غلبه پیدا کنیم./998/پ202/س

ارسال نظرات