۱۳ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۴
کد خبر: ۳۲۲۹۹۴
خطیب جمعه نجف آباد:

عزت جامعه اسلامی در سایه هوشیاری و تلاش علمی تحقق پیدا می‌کند

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام حسناتی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در اولین روز سال جدید و ترسیم نقشه راه برای عزت هر چه بیشتر ملت، گفت: همان گونه که رهبری راه عزت را ترسیم کردند تنها در هوشیاری و تلاش در دست یافتن به مراحل بالای علمی است.
حجت الاسلام حسناتي، امام جمعه نجف آباد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نجف آباد، حجت الاسلام مصطفی حسناتی، نماینده ولی فقیه و امام جمعه نجف آباد در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته، در روز طبیعت با اشاره به راهبردهای رهبری در ابتدای امسال، گفت: رهبر معظم انقلاب در همان روزهای اول سال جدید، با نقشه و توطئه دشمنان و استبداد جهانی، را که تنها به دنبال تشکیل دهکده جهانی و تسلط بر عالم هستند، تأکید کردند.

 

وی در ادامه بیان داشت: استعمار و استبداد جهانی با طرح این نظریه که کل عالم دهکده جهانی است تنها به دنبال ذلت و قرار دادن ملت های ضعیف تحت سیطره خود هستند و همان گونه که رهبری فرمودند تمام این نظریات دروغی بیش نیست و این توطئه ها تمام تکرار تاریخ صدر اسلام و برخورد منافقین با پیامبر است.

 

حجت الاسلام حسناتی با بیان آیه «وَ لَنْ تَرْضی عَنْکَ الْیَهُودُ وَ لاَ النَّصاری حَتَّی تَتَّبِعَ مِلَّتَهُمْ»، بصیرت و دشمن شناسی را یکی از مؤلفه های نظام اسلامی برشمرد و گفت: دشمنان در تمام طول تاریخ به دنبال دنیا طلبی هستند و با امضای پروتکل هایی تنها به دنبال نابودی، استعمار و استبداد علیه عالم اند.

 

وی عزت و سرافرازی ملت ها را تنها در سایه عظمت علم و ایمان بیان کرد و گفت: عزت یعنی شکست ناپذیری و عظمت در تمام مراحل علمی، فرهنگی، اقتصادی و آزادگی و حریت که همه در سایه دین به دست می آید و همان گونه که رهبری راه عزت را ترسیم کردند تنها در هوشیاری و تلاش در دست یافتن به مراحل بالای علمی است.

 

برپایی رزمایش های نظامی حق دینی ملت ایران است

نماینده ولی فقیه در نجف آباد با اشاره به واکنش های جهانی در برابر رزمایش موشکی ایران، افزود: هر ملتی برای عزت خود باید آمادگی همه جانبه داشته باشد همان گونه که خداوند در آیات الهی این گونه می فرماید «وَأَعِدُّواْ لَهُم مَّا اسْتَطَعْتُم مِّن قُوَّةٍ» و در این سال ها در هر زمینه ای که مقاومت کردیم و آماده بودیم، دشمن عقب نشینی کرد.

 

وی با اشاره به شعار امسال، بیان داشت: هیچ ملتی به خاطر تن پروری و اسیر بیگانه شدن و مصرف تولیدات بیگانه عزیز نشد، برای تحقق شعار امسال تنها باید به دارایی های خود تکیه کنیم و تنها با قوت و قدرت داخلی می توان در برابر بدخواهان به عزت رسید و امسال ملت و دولت با تمام قوت و قدرت با عزت و شکوه در زمینه های مختلف به خصوص مسائل اقتصادی تلاش مضاعفی داشته باشیم.

 

حفظ انقلاب اسلامی در گرو معرفت و عمل به ارزش های نظام است

حجت الاسلام حسناتی با اشاره به سالروز 12 فرودین، نعمتی که مسلمانان و شیعه سالیان متمادی در انتظار آن بودند، افزود: 12فروردین سالروز آری گفتن ملت به دین و نظام اسلامی است که بعد از اعصار متمادی به این ملت عنایت شد.

 

وی در ادامه بیان داشت: حفظ این نعمت در گرو عمل و معرفت به ارزش های این نظام و اسلام است که آن را بفهمیم و زندگی شخصی و اجتماعی خود را با تبعیت از دیده بان با عظمت این نظام، ولی فقیه، که پیوسته به عنوان شاخص برایمان مهم باشد، حفظ کنیم.

 

نگاه به طبیعت، نگاه به آیات قرآن است

امام جمعه نجف آباد درباره روز طبیعت و برکات این روز افزود: طبیعت، آیات الهی و اندیشه و رسیدن به توحید است و نگاه به آن همانند نگاه به آیات قرآن است و باید از آن بهره برد و آن را برای آیندگان حفظ کرد.

 

وی در پایان با اشاره به مناسبت های هفته آینده، گفت: روز سلامتی و بهداشت که پیام ریشه ای اسلام توجه به سلامت جسم است حتی در ادای واجب ترین عبادت نیز حفظ سلامتی تأکید شده است و هم چنین روز جهانی کتاب کودک و اهمیتی که دین اسلام به تربیت کودک از مهد تا لحد داده است، باید مورد توجه جدی والدین قرار گیرد./1306/201/ب2

ارسال نظرات