۱۶ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۰:۲۰
کد خبر: ۳۲۳۲۵۳

چند خبر کوتاه از سازمان اوقاف و امور خیریه

خبرگزاری رسا ـ بازدید بیش از 3 هزار زائر خارجی از امامزادگان محمد محروق و ابراهیم نیشابور، بازدید 260 هزار گردشگر از اماکن مذهبی کردستان، 230 هزار زائر و گردشگر ایرانی و غیرایرانی در نوروز 95 از سیستان و بلوچستان بازدید کردند، 12 هزار مسافر و زائر در امامزاده های خراسان شمالی اسکان یافتند، از اخبار کوتاه سازمان اوقاف است.
اخبار کوتاه
به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام بهمن ثمره میرزایی، مسئول فرهنگی امامزادگان محمد محروق و ابراهیم(علیهما السلام) گفت: بیش از 3000 زائر خارجی از 12 کشور دنیا در طول اجرای طرح آرامش بهاری به زیارت بقعه متبرکه امامزادگان محمد محروق و ابراهیم(علیهما السلام) مشرف شدند.
 
ثمره میرزایی افزود: این زائرین از کشورهای لبنان، بحرین، کویت، عراق، ترکیه، تانزانیا، ماداگاسگار،بنگلادش، پاکستان، هندوستان، بنگلادش به این آستان مقدس مشرف شدند.
 
وی با بیان اینکه حجت الاسلام عابدی کارشناس مذهبی ویژه زائرین خارجی مستقر در این بقعه متبرکه با تسلط به سه زبان عربی، انگلیسی و اسپانیایی در بقعه حضور دارد تصریح کرد: زائرین خارجی در ابتدا ورود خود به بقعه پس زیارت توسط کارشناس مذهبی ویژه زائرین خارجی با این امامزادگان عظیم الشان آشنا می شوند.
 
مسئول فرهنگی بقعه متبرکه امامزادگان محمد محروق و ابراهیم(علیهما السلام) با اشاره به اینکه زائرین خارجی پس از آشنایی با این امامزادگان واجب التعظیم به غرفه های مشاوره وقف، پاسخگویی به مسائل شرعی راهنمایی می شوند افزود: غرفه کودکان این بقعه نیز جهت حضور کودکان زائرین خارجی مهیا می باشد.
 
ثمره میرزایی افزود: پس از پایان زیارت و بازدید زائران بسته های فرهنگی به آنها ارائه می شود.
 
وی در پایان با بیان اینکه روزانه بیش از 3000 نفر زائر ایرانی و خارجی به زیارت بقعه متبرکه امامزادگان محمد محروق و ابراهیم(علیهما السلام) مشرف می شوند، اظهار کرد: در طول طرح آرامش بهاری بیش از 51 هزار زائر به آستان مقدس این امامزادگان مشرف شدند.
 
بازدید 260 هزار گردشگر از اماکن مذهبی کردستان
سلمان روحی اظهار کرد: از آغاز تعطیلات نوروزی تا پایان این ایام، بیش از 260 هزار گردشگر از اماکن مذهبی این استان بازدید کرده‌اند.
 
وی با بیان اینکه قرآن نگل با بیش از 100 هزار بازدیدکننده بیشترین آمار گردشگران مذهبی در این استان را به خود اختصاص داده است، افزود: بیش از 60 هزار گردشگر هم از امامزاده سید جلال الدّین بن موسی الرضا (ع) در قروه و 20 هزار زائر نیز از امام‌زاده هاجره خاتون در سنندج بازدید کرده‌اند.
 
به گفته مدیرکل اوقاف و امور خیریه کردستان، امام‌زاده حمزه عرب در بیجار، امامزادگان سارا و هاجر در قروه و سایر اماکن و بقاع متبرکه نیز در ردیف های بعدی آمار گردشگران مذهبی هستند.
 
وی خاطرنشان کرد: مردم کردستان ارادت خاصی به امام‌زاده‌ها دارند به گونه‌ای که اماکن مذهبی به‌ویژه امام‌زاده‌های مدفون در این استان در طول سال همواره میزبان تعداد زیادی از مردم بومی استان و مهمانان است.
 
وی در ادامه با اشاره به تعرض افرادی ناشناس به مرقد مراد انصاری در روستای آرندان سنندج، گفت: متاسفانه عده‌ای دیروز سه‌شنبه با سوءاستفاده از بارانی بودن هوا به این امام‌زاده تعرض کرده‌اند.
 
مدیرکل اوقاف و امور خیریه کردستان خاطرنشان کرد: به محض اطلاع از این وضعیت، اکیپی از نمایندگان اوقاف، سپاه، نیروی انتظامی، دادگستری و ادارات مرتبط صبح امروز با هدف بررسی بیشتر موضوع در محل حاضر شدند.
 
روحی با بیان اینکه صندوق امامزاده توسط متعرضین به سرقت رفته است، گفت: سنگ قبر امامزاده نیز شکسته و حفره‌ای به قطر 5 و عمق 15 سانتی‌متر در آن ایجاد شده است.
 
به گفته مدیرکل اوقاف و امور خیریه کردستان، چندین برگ از یک قرآن بزرگ هم توسط فرد یا افراد متعارض سوزانده شده است.
 
روحی با بیان اینکه پرونده قضایی برای پیگیری موضوع تشکیل شده است، گفت: اقدامات لازم برای بازسازی آن در کوتاه‌ترین زمان ممکن در دستور کار اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان قرار گرفته است.
 
وی در پایان ابراز امیدواری کرد: در زمان کوتاهی معترضین شناسایی شده و با آنها برخورد لازم انجام شود.
 
 230 هزار زائر و گردشگر ایرانی و غیرایرانی در نوروز 95 از سیستان و بلوچستان بازدید کردند
حجت الاسلام جواد خلیلی اظهار کرد: در این طرح 6 بقعه متبرکه و زائر سرای امام رضا(ع) شهرستان زاهدان به عنوان پایگاه های طرح آرامش بهاری در نظر گرفته شده بود.
 
وی افزود: در ایام نوروز 230 هزار زائر و گردشگر ایرانی و غیرایرانی از اماکن مذهبی، آثار باستانی و مناظر طبیعی استان بازدید کردند که از این میان 21000 نفر در پایگاه‎های طرح آرامش بهاری اسکان داده شدند.
 
معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امورخیریه سیستان و بلوچستان با اشاره به خدمات و برنامه‌های فرهنگی تدارک دیده شده برای بازدیدکنندگان و اسکان داده شدگان، تصریح کرد: در جهت نزدیک شدن به چشم انداز
تبدیل بقاع متبرکه به قطب های فرهنگی، ضمن توزیع بسته‌های فرهنگی، مراسمات ملی و مذهبی ویژه از جشن میلاد حضرت زهرا(س) و روز ملی جمهوری اسلامی ایران در این پایگاه ها برگزار شد.
 
خلیلی در خاتمه از حضور 11 مبلغ بومی در طرح آرامش بهاری امسال خبر داد و افزود: برگزاری جلسات اخلاقی، پاسخ به پرسش‎ها و شبهات دینی و اقامه نماز جماعت از جمله برنامه های مذهبی اجرا شده در این طرح است./1325/604/ب2
 
منبع: سازمان اوقاف
ارسال نظرات