۱۶ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۱
کد خبر: ۳۲۳۳۸۷

انتشار کتاب «روش تدریس فلسفه و کودک»

خبرگزاری رسا ـ بنیاد حکمت اسلامی صدرا کتاب «روش تدریس فلسفه و کودک» را برای تدریس فلسفه منتشر کرد؛ در این کتاب الگوهای خاص تدریس فلسفه مورد بررسی قرار گرفته است.
 «روش تدريس فلسفه و کودک»

 

به گزارش خبرگزاری رسا، برای نخستین‌بار در ایران، شیوه نامه‌ای برای تدریس فلسفه به کودکان از سوی گروه فلسفه و کودک بنیاد حکمت اسلامی صدرا منتشر شده است.

 

«روش تدریس فلسفه و کودک» با تنظیم معصومه ایمانی، فرزانه تاج‌بخش و لعیا رحیم‌زاده تهیه شده است. این کتاب به موضوعاتی همچون تدریس فلسفه و کودک، الگوی تدریس خاص فلسفه و کودک، ویژگی‌های مربی، راه‌های ارتباط مؤثر مربی، خصوصیات تربیتی مربی، مربی در نقش هدایت‌گر، خصوصیات مربی موفق، نکات کاربردی، برنامه درسی فلسفه و کودک، و محتوای آموزشی می‌پردازد.

 

تهیه و تنظیم محتوای آموزشی، محورهای اصلی محتوای آموزشی، مهارت تدریس، خصوصیات مفاهیم انتخابی، روش تدریس فلسفه کودک، ابعاد و فضای کلاس، نور و رنگ و تهویه، تجهیزات لازم برای هر دانش‌آموز، امکانات جانبی کلاس، جنبه کیفی عملکرد مربی، آسیب‌شناسی نقش ناظر، آسیب‌شناسی طرح فلسفه و کودک، آسیب‌شناسی عملکرد ناصحیح تعلیم و تربیت در طرح فلسفه و کودک و انواع ارزشیابی‌های روش تدریس فلسفه و کودک از دیگر موضوعاتی است که در این کتاب به آن اشاره شده است.

 

در بخشی از کتاب «روش تدریس فلسفه و کودک» آمده است: «امروزه صاحب‌نظران تعلیم و تربیت بر این باورند که مدرسه یا محیط آموزشی تنها مکانی برای درس خواندن نیست بلکه آن را مرکزی برای پرورش تفکر و خلاقیت دانش آموزان می‌دانند بدین معنا که مربیان سعی می‌کنند دانش آموزان را برای رسیدن به زندگی مطلوب و انسانی آماده سازند و بی‌تفاوتی را از ذهن آن‌ها بزدایند تا به قابلیت تدبر و تفکر و تعقل دست یابند. اولین گام برای دستیابی به این هدف، انتخاب مربی مناسب است که در پرورش تفکر و اندیشه دانش آموزان ایفای نقش کرده و با دانش آموزان ارتباط مؤثر برقرار نماید و هدایت کلاس را در جهت پیاده‌سازی اهداف فلسفه و کودک بر عهده بگیرد.»

 

کتاب «روش تدریس فلسفه و کودک» در 104 صفحه، به بهای چهار هزار و پانصد تومان از سوی انتشارات بنیاد حکمت اسلامی صدرا، منتشر شده است./998/د102/ق 

منبع: بنیاد حکمت اسلامی صدرا

ارسال نظرات