۲۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۹
کد خبر: ۳۲۴۰۲۵
آیت الله علوی گرگانی:

مردم به عمل روحانی بیش از سخن او توجه می کنند

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله علوی ‌گرگانی با بیان توصیه هایی خطاب به طلاب و روحانیان، انتظار مردم را عمل و نه سخنرانی دانست و تاکید کرد که مردم با دیدن روحانی باید به یاد خدا بیفتند.
علوي گرگاني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله سید محمدعلی علوی‌گرگانی از استادان برجسته درس خارج حوزه علمیه قم، پیش از ظهر امروز در دیدار با جمعی از طلاب مدرسه علمیه بقیة الله(عج) قم با اشاره به آیه «ان هذا القرآن یهدی للذی هی اقوم» اظهار داشت: باید از خداوند بخواهیم توفیق بدهد از این کتابی که به حق نازل شده است، استفاده کامل را ببریم چرا که از این کتاب بهتر نیامده است و همه آیات آن قابلیت اعتماد داشته و وسیله سعادت زندگی انسان را فراهم می کند.

 

وی ادامه داد: خداوند در سوره اسراء بیان می کند که قرآن بهترین راهنمای برای دیانت و طریقت است، بنابراین بهترین دین داری، دیانت به قرآن و بهترین عمل، عمل به قرآن است و خداوند هم در برابر این عمل اجر کبیر به انسان می دهد و عمل به قرآن بنا بر روایات پیاده کردن دستورات قرآن در وجود است به گونه ای که اعضای بدن با قرآن تطبیق پیدا کند.

 

حضرت آیت الله علوی‌گرگانی با بیان این که آیات و نشانه های خداوند در دنیا فراوان است، تأکید کرد: همه این ها نشانه قدرت است و این که باور کنیم در دنیا خدایی هست و بتوانیم در برابر کسانی که وجود او را انکار می کنند بایستیم؛ دلیل وجود خداوند این است که تا به حال کسی نبوده که ادعا کند من آسمان و زمین را درست کرده ام؛ یک دلیل قدرت خداوند همین فرستادن باران است؛ شما نگاه کنید همین قم سرزمینی خشک و کویری است ولی موقع باران، خدا ابر را حرکت می دهد و زمین را سیراب می کند.

 

وی افزود: در زمان حضرت موسی بن جعفر(ع) خشکسالی بود و مردم از ایشان درخواست دعا کردند تا خداوند باران را فرو فرستد و حضرت دعا کرد و در این هنگام جریان عجیبی رخ داد؛ نقل می کنند پس از دعای حضرت ابری حرکت کرد و بالای شهر رسید، وقتی مردم خوشحال شدند حضرت فرمود این ابر برای شما نیست و ابر دوم هم آمد و حضرت همان سخن را تکرار کردند تا وقتی که ابر سومی آمد حضرت فرمود این ابر برای شما است و در همان هنگام باران آمد و زمین را سیراب کرد؛ آیا این ها نشانه قدرت خدا نیست؟ اگر عقل انسان به کار بیافتد می فهمد این ابر چیزی ندارد که بخواهد از آن آب جاری شود.

 

استاد درس خارج حوزه علمیه قم با اشاره به برخی دیگر از آیات الهی یادآور شد: برخی پرندگان گاهی چند دقیقه در آسمان بدون حرکت می ایستند که قرآن می فرماید: کسی جز خداوند نمی تواند این کار انجام دهد و معجزات پیامبران و کرامات اهل بیت(ع) نیز با اجازه خداوند و نشانه قدرت او است همچنانکه آن ها نی خود را وسیله می دانستند.

 

وی در پایان توصیه هایی به طلاب حاضر در جلسه ارائه و تصریح کرد: سعی کنید بیشتر خدا را بشناسید و توجه بیشتری به خداوند داشته باشید و بفهمید که خدا کیست و چه قدرتی دارد که اگر این گونه شد، مردم با دیدن شما یاد خدا می افتند و دیگر نیازی به حرف زدن نیست همچنان که انبیاء و ائمه معصومین(ع) هم دنبال این موضوع بودند، بنابراین ارشاد شما باید با عمل همراه باشد./1330/ پ202/ج

ارسال نظرات