۲۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۹
کد خبر: ۳۲۴۰۷۴
مبلغان جهادی(83)

اتاق فکری قوی به عنوان پشتوانه گروه‌های جهادی تشکیل شود

خبرگزاری رسا ـ مدیر گروه تبلیغی­جهادی امام مبین برای جلوگیری از موازی کاری‌های تبلیغی پیشنهاد کرد که اتاق فکری محکم و قوی­ به عنوان پشتوانه گروه­های جهادی تشکیل شود تا با کمک روحیه اخلاصی مبلغان، اختلاف‌ها و موازی‌کاری‌هایی که ممکن است پیش آید، مرتفع گردد.
تبليغ جهادي

حجت­الاسلام عظیم رسولی، مدیر گروه تبلیغی­جهادی امام مبین در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، درباره مؤلفه های شخصیتی مبلغان جهادی خاطرنشان کرد: مبلغ جهادی باید دارای یک روحیه جهادوارانه باشد و باید نهاد تلاش و کوشش را به کار ببندد و تبلیغ جهادی واقعا جهاد است.

 

این مبلغ دینی افزود: امروزه در جنگ فرهنگی هستیم و اگر مبلغی می خواهد در این مسیر موفق باشد، باید روحیه کاملا جهادی داشته باشد؛ اولین وظیفه در عرصه جهادی برای مبلغ این است که همین که پذیرفت یک مبلغ جهادی است با کمترین امکانات باید کار کند و شاید در گاهی شرایط مشکلاتی مالی و غیره باشد.

 

وی ضمن توصیه­ای به مسؤولان در راستای حمایت از مبلغانی که در راه نشر دین اسلام تلاش می­کنند، اظهار داشت: نهادهای مربوطه باید تمام تلاش خود را داشته باشند و در حد توان مسیر را هموار کرده تا مبلغان به بهترین نحو ممکن به تبلیغ معارف دینی بپردازند.

 

مدیر گروه تبلیغی­جهادی امام مبین درباره تأثیر فرهنگ جهادی در گسترش سریع و آسان آموزه های دینی تصریح کرد: فرهنگ ما در کما رفته است و نیاز به شوک دارد و با توجه به اینکه سیستم­های پیچیده اداری کارها را به یکدیگر واگذار می کنند، نیاز است که افرادی باید به صورت جهادی در این عرصه وارد شوند.

 

حجت­الاسلام رسولی با اشاره به پرداختن طلاب به تبلیغ در کنار تحصیل گفت: آیت­الله وحید خراسانی می­فرمودند که باید هم در تبلیغ، یسعی و در هم در درس خواندن، یسعی و یعنی اینکه باید در هر دو مسأله این نکته را مد نظر قرار داد؛ تبلیغ مبحثی است که امام راحل، رهبر معظم انقلاب و علما و مراجع بر آن تأکید دارند؛ آیت­الله جوادی­آملی فرمودند که 90 درصد طلاب باید برای امور تبلیغی از قم هجرت کنند.

 

این مبلغ دینی با بیان اینکه تبلیغ مانعی بر سر راه تحصیل نیست، یادآور شد: قرآن می فرماید تفقه در دین کنید و بار علمی خود را ببنید و خدمت کنید؛ اینطور نیست که برای تبلیغ بایستی ده‌ها سال تحصیل کرد؛ بلکه بایستی از دوران جوانی نیز برای امر تبلیغ بهره برد؛ روحانیانی که سن آنها بالا رفته، نمی توانند به با قشر جوان و نوجوان ارتباط برقرار کنند؛ طلاب بایستی در طول سال به تحصیل علم بپردازند و در ایام تبلیغی، تبلیغ کرده و در کنار آن نیز درس بخوانند.

 

مدیر گروه تبلیغی­جهادی امام مبین به بیان پیشنهادی برای جلوگیری از موازی کاری های تبلیغی پرداخت و خاطرنشان کرد: اگر اتاق فکری محکم و قوی­ به عنوان پشتوانه گروه­های جهادی باشد، قطعا می­تواند بسیاری از مشکلات را حل کند و با روحیه اخلاصی مبلغان، خیلی از اختلافات و موازی­کاری­هایی که ممکن است پیش بیاید، می­تواند مرتفع شود.

 

حجت­الاسلام رسولی در پایان اظهار داشت: اگر مبلغان جهادی این مسأله را پذیرفته اند که باید برای خدا کار کنند، موضع گیری در برابر گروهی که موازی کاری می کند، معنا ندارد، بلکه باید خدا را شکر کند که عده‌ای هستند که در راه دین خدا فعالیت می­کنند./822/ت302/ی

ارسال نظرات