۲۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۵
کد خبر: ۳۲۴۱۱۶
نماینده ولی فقیه در سپاه خراسان شمالی:

بی‌تفاوتی نسبت به سرنوشت نظام اسلامی خلاف سیره ائمه اطهار است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در سپاه خراسان شمالی گفت: بی‌تفاوتی برخی افراد نسبت به سرنوشت نظام اسلامی خلاف سبک و سیره امام محمدباقر (ع) و ائمه اطهار (ع) است.
حجت الاسلام زحمت کش_ نشست کارکناه سپاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حجت‌الاسلام حسین زحمت‌کش، نماینده ولی فقیه در سپاه حضرت جوادالائمه (ع) استان خراسان شمالی، امروز در نشست اخلاق که با شرکت کارکنان این نهاد در محل ستاد سپاه استان برگزار شد، با اشاره به آغاز ماه رجب، اظهار کرد: ماه رجب موعد دعا و استغفار و کسب آمادگی برای ورود به ماه رمضان است.

 

وی با بیان اینکه ماه رجب مقدمه ورود به ماه‌ شعبان و ماه شعبان نیز مقدمه ورود به ماه رمضان محسوب می‌شود، افزود: باید از این فرصت نهایت استفاده را برای خودسازی و نزدیک شدن بیشتر به باری تعالی استفاده کنیم.

 

حجت‌الاسلام زحمت‌کش با اشاره به فرا رسیدن ایام البیض و موعد اعتکاف رجبیه، اضافه کرد: اعتکاف فرضت ذی‌قیمتی برای زدودن دل‌ها از گناهان و تقویت بعد معنوی افراد و جامعه اسلامی است.

 

وی همچنین با یادآوری اینکه نخستین روز ماه رجب با ولادت باسعادت امام محمدباقر (ع) مصادف شده است، با تبریک این مناسبت، اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های حیات آن حضرت این بود که در اوج بندگی خداوند، نقش بسیار مؤثری نیز در مسائل جامعه و نظام اسلامی ایفا می‌کرد.

 

حجت‌الاسلام زحمت‌کش با اشاره به اینکه این امام همام مؤسس و پایه‌گذار دانشگاه و حوزه علمیه اسلامی و شیعی است، ادامه داد: شاگردان امام محمدباقر (ع) و امام جعفر صادق (ع) نقش بی‌بدیلی در توسعه اسلام ناب در مناطق مختلف و شبهه‌زدایی از دین اسلام اصیل داشتند.

 

وی با تأکید بر الگو گرفتن از سبک و سیره امام محمدباقر (ع) در زندگی فردی و اجتماعی، اظهار کرد: امروز باید تلاش کنیم تا با تأسی از سیره و سبک ائمه اطهار (ع) حیات فردی و اجتماعی خود را در ابعاد گوناگون بسازیم.

 

حجت‌الاسلام زحمت‌کش با اشاره به اینکه ائمه اطهار (ع) توجه زیادی به جامعه و نظام اسلامی داشتند، خاطرنشان کرد: افرادی که امروز نسبت به سرنوشت جامعه و نظام اسلامی بی‌تفاوت هستند نمی‌توانند در زمره شیعیان باشند.

 

نماینده ولی فقیه در سپاه حضرت جوادالائمه (ع) استان خراسان شمالی گفت: بی‌تفاوتی برخی افراد نسبت به سرنوشت نظام اسلامی خلاف سبک و سیره امام محمدباقر (ع) و ائمه اطهار (ع) است.

 

سردار سید حسن مرتضوی، فرمانده سپاه حضرت جوادالائمه (ع) استان خراسان شمالی نیز در این نشست، اظهار کرد: امروز روند انقلاب و توانمندی نظام جمهوری اسلامی به نقطه‌ای رسیده است که به راحتی می‌تواند حرکت‌های دشمن را پیش‌بینی کرده و بدون غافل‌گیری، عکس‌العمل مناسبی داشته باشد.

 

وی با بیان اینکه امروز هر حرکتی که در نظام اسلامی ما رقم می‌خورد حتماً به دنبال این است که این حرکت جهانی شود، ادامه داد: اقدامات ما در این زمینه باید پاسخگوی همه نیازهایی باشد که در جغرافیای ما گسترده شده است.

 

فرمانده سپاه استان با اشاره به اینکه باید برای صدور آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب به منطقه و جهان فعالیت کنیم، افزود: همه ما وظیفه داریم با ولایت‌مداری محض در راستای اهداف عالیه اسلام و انقلاب گام برداریم./9314/202/ب3

ارسال نظرات