۲۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۶
کد خبر: ۳۲۴۱۲۵
رییس تبلیغات اسلامی میناب:

۵۰ باب مسجد شهرستان میناب آماده پذیرایی از معتکفین است

خبرگزاری رسا ـ رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان میناب از آمادگی ۵۰ مسجد در سطح شهرستان برای برگزاری مراسم معنوی اعتکاف خبر داد.
اعتکاف

حجت الاسلام محمد بنی خزاعی رییس اداره تبلیغات اسلامی میناب در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، با اشاره به هجمه های گسترده فرهنگی علیه جوانان و نوجوانان کشور، اعتکاف را فرصت ارزشمندی برای استفاده جوانان عنوان کرد و گفت: تاکنون 50 مسجد برای برگزاری مراسم معنوی اعتکاف در شهرستان میناب پیش بینی شده است.

 

وی افزود: کلیه علاقه مندان می توانند جهت ثبت نام به اداره تبلیغات اسلامی میناب و همچنین مساجد برگزار کننده این مراسم مراجعه کنند.

 

رییس تبلیغات اسلامی میناب، برگزاری حلقه های معرفت و گفتمان دینی  و اعزام سخنران و مداح را از ویژه برنامه های مراسم اعتکاف اعلام کرد و بیان داشت: شرایط حضور کلیه ثبت نام کنندگان که به سن تکلیف رسیده اند به گونه ای است که باید رضایت همسر و پدر و مادر جلب کنند.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: از ولادت امام جواد (ع) در 10 رجب تا ولادت حضرت امیرالمومنین در 13 رجب ایام میلاد نور نامگذاری شده که فرصت بسیار خوبی جهت تبیین اندیشه ها و آموزه های علوی و سیره اهل بیت (ع) است که نیاز جامعه امروز ما است.

 

حجت الاسلام بنی خزایی در ادامه به تشریح برنامه های این اداره و هیئات مذهبی و هیئت امنای مساجد در همین رابطه پرداخت و گفت: در تمامی مساجد و هیئات مذهبی برنامه جشن ولادت در شب های میلاد نور برگزار و مردم از سخنرانی روحانیون و مداحی در وصف اهل بیت (ع) بهره مند می شوند.

 

وی در ادامه به آذین بندی و چراغانی خیابانها و معابر و مساجد اشاره کرد و گفت: یکی دیگر از برنامه ها برپایی ایستگاه صلواتی و پخش شرینی و شربت به مناسبت این ایام است که هر ساله در این شهر برپا می شود.

 

حجت الاسلام بنی خزاعی در ادامه خاطر نشان کرد: برگزاری جشن بزرگ ولادت حضرت امیرالمومنین علی (ع) با حضور معتکفین در مسجد جامع امام خمینی(ره) یکی دیگر از برنامه های بزرگداشت این ایام می باشد که با هدف گسترش معرفت نسبت به فضیلت ها، تبیین آموزه های علوی برای زندگی فردی، اجتماعی و حکومت داری و دعوت از همه مردم برای عمل به دستورات آن بزرگوار برگزار می شود.

 

رییس اداره تبلیغات اسلامی میناب با اشاره به ضرورت آشنایی بیشتر با شخصیت امام جوادالائمه (ع) و لزوم معرفی امیرالمومنین (ع) به عنوان الگوی زندگی برای بشریت، گفت: طرح برگزاری ایام میلاد نور به همه مساجد و حسینیه ها و ادارات اعلام شده و این برنامه ها با شکوهی بیش از سال های قبل برگزار می شود./851/302/ب3

ارسال نظرات