۲۳ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۳
کد خبر: ۳۲۴۴۱۰
امام جمعه عجب شیر:

لزوم گفتمان سازی و فرهنگ سازی در حوزه اقتصاد مقاومتی/ صاحب نظران و متخصصان وارد عرصه شوند

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام شربیانی با تأکید بر لزوم گفتمان سازی و فرهنگ سازی در حوزه اقتصاد مقاومتی، گفت: صاحب نظران و متخصصان وارد عرصه شوند.
حجت الاسلام محمود شربياني، امام جمعه عجب شير

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت‌الاسلام محمود شربیانی، پیش از ظهر امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی این شهرستان با اشاره به نامگذاری هر سال با توجه به ضرورت های جامعه، افزود: رهبر انقلاب برای چهارمین بار موضوع اقتصاد را مورد توجه خود قرار داده است.


وی با بیان این‌که مهم ترین راه تحقق سیاست اقتصاد مقاومتی، توجه به الگوی اسلامی در مؤلفه های مختلف زندگی است، افزود: اعضای شورای فرهنگ عمومی با تشکیل هسته مشورتی و پژوهشی برای تحقق سیاست اقتصاد مقاومتی از طریق ترویج اصلاح الگوی مصرف و سبک زندگی اسلامی در راستای مطالبات رهبر معظم انقلاب تلاش کنند.


رییس شورای فرهنگ عمومی عجب شیر با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در اقدام و عمل متقابل میان ملت و مسؤولان به ویژه، ابراز داشت: شعار زدگی و بیان در زبان در زمینه اقتصاد مقاومتی مشکلی را حل نخواهد کرد، باید مسؤولان با اقدام و عمل ضرورت دارد مشکلات مردم را رفع کنند.


وی با اشاره به مؤلفه های اقتصاد مقاومتی، خاطرنشان کرد: توجه به تولیدات داخلی، مصرف تولیدات داخلی و جلوگیری از ورود کالاهای خارجی در کنار بها دادن به استعدادهای بومی و خلاقیت و ابتکار نخبگان با خداباوری می توان به شکوفایی اقتصادی دست پیدا کرد.


امام جمعه عجب شیر با بیان این‌که دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی باید با تمام دستگاه ها، نهادها و صاحب نظران مرتبط با مو
ضوع فرهنگ و اقتصاد مقاومتی جلسات و همایش هایی برگزار کند، اذعان داشت: با همفکری و ارائه پیشنهادهای متخصصانه برای گفتمان سازی و انجام اقدامات دستگاه ها می تواند مؤثر باشد.


وی  با تأکید بر همدلی و همزبانی مردم و مسؤولان در تحقق شعار سال، تصریح کرد: دغدغه های رهبر معظم انقلاب چراغ راه پیشرفت و توسعه کشور است و ضرورت دارد در عمل پیگیری و مشکلات مردم رفع و حل گردد.


حجت الاسلام شربیانی گفت: اقتصاد مقاومتی را می توان با تکیه بر توانمندی های داخلی، اتکا به تولید داخلی و خودباوری، تولید محصولات با کیفیت تر و دانش بنیان، انجام وظایف و اهداف تعیین شده، بهره مندی از فناوری جدید و استفاده از دانش کشورهای توسعه یافته محقق کرد./854/203/ب1

ارسال نظرات