۲۳ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۲
کد خبر: ۳۲۴۴۵۳
کارشناس مسائل مذهبی:

فاصله گرفتن مردم از اهداف انقلاب اسلامی، زمینه نفوذ دشمن را فراهم می‌کند

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام موسویان با بیان این که اگر مسؤولان از اهداف انقلاب اسلامی فاصله بگیرند ضربه سنگینی به نظام وارد می شود، گفت: در جامعه ما وقتی شیطان می خواهد نفوذ کند کاری می کند که مردم از اهداف انقلاب اسلامی دور شوند.
حجت الاسلام سيد محسن موسويان

حجت الاسلام سید محسن موسویان کارشناس مسائل مذهبی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، در رابطه با فاصله گرفتن برخی از مسؤولان از اهداف انقلاب اسلامی، گفت: خداوند در قرآن کریم می فرماید: ما قبل از پیامبراکرم(ص) رسولی را نفرستادیم مگر اینکه وقتی آن پیامبر آرزویی می کرد شیطان در آن القا می کرد، یعنی شیطان اجازه نمی داد آرزوهای پیامبران محقق شود.

 

وی ادامه داد: شیطان در پیامبر(ص) تصرف نمی کرد بلکه جامعه کاری می کرد که اهدافی را که پیامبراکرم(ص) می خواست به آن برسد محقق نشود و جامعه از آن اهداف جدا می شد، در جامعه ما هم وقتی شیطان می خواهد نفوذ کند کاری می کند که مردم از اهداف انقلاب اسلامی دور شوند.

 

کارشناس مسائل مذهبی، افزود: برخی تصور می کنند ما برای این که وضعیت خوراک و اقتصاد مان خوب شود انقلاب کردیم، این تصور کاملا اشتباهی است، چرا که اگر قرار بود این طور باشد پس دوران عمر بهتر از دوران حضرت علی(ع) بود، دوران عمر دوران کشورگشایی بود در حالی که دوران حضرت علی(ع) دوران درگیری و سختی بود.

 

وی بیان داشت: طبق فرمایش مقام معظم رهبری هدف انقلاب اسلامی ایجاد تمدن نوین اسلامی است، امام خمینی(ره) هدف  انقلاب اسلامی را بسترسازی برای ایجاد حکومت جهانی حضرت مهدی(ع) می دانستند، اگر مسؤولان جامعه اسلامی از این هدف غفلت کنند ضربه سنگین به نظام وارد می شود.

 

کارشناس مسائل مذهبی گفت: اگر فکر مسؤولان ما فقط به سمت مسأله اقتصاد باشد خطر بزرگ و سهمگینی انقلاب اسلامی را تهدید می کند، وقتی انسان آماده قیامت نشده باشد ملائک قیامتی از جلو به صورت انسان می زنند و اگر در دنیا انسان بندگی خدا را نکرده باشد ملائکه دنیایی به پشت انسان می زنند، انسانی که نه دنیای خود را درست کرده باشد و نه قیامت را ملائکه از جلو و پشت به او می زنند، او را می رانند و نه راه پیش و نه راه پس دارد.

 

حجت الاسلام موسویان توضیح داد: انسانی هم که از افق جهادی خود کوتاه بیاید نه راه پیش و نه راه پس دارد، نه روی بازگشت به سمت مردم دارد و نه می تواند پشت به دشمن کند، وقتی عهد انسان با وطن خود نباشد و روی به وطن نداشته باشد مصداق آیه "مذبذبین بین ذلک" است و هر آن در یک حالتی است و نمی تواند اهداف خود را محقق کند.

 

وی در پایان گفت: بنی صدر با آن که به نظام و کشور خیانت بزرگی کرد ولی حضرت امام(ره) فرمودند آقای بنی صدر ما دوست داریم برگردید و به کشور خدمت کنید، ولی بنی صدر به خاطر تبعیت از کسانی که خدا از آن ها خشم دارد و ترس از مقابله با کفر، در نهایت با وضعیت نامناسبی از کشور خارج شد./869/302/ب1

ارسال نظرات