۲۳ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۸
کد خبر: ۳۲۴۴۶۸
متولی جامعه امیرالمؤمنین تهران مطرح کرد؛

اعتکاف فرصتی مناسب برای خلوت با خدا/ ضرورت تقویت باور دینی در جامعه

خبرگزاری رسا ـ متولی جامعه امیرالمؤمنین(ع) تهران با بیان این‌که مهم‌ترین مسأله در مراسم اعتکاف، خلوت با خدا است، گفت: عمومیت جامعه به معنویت نیاز دارند و بایستی به سمت معنویت و کمالات دینی گرایش پیدا کنند.
حجت الاسلام محمدرضا کرباسي، متولي جامعه علميه اميرالمؤمنين(ع)

حجت الاسلام محمدرضا کرباسی، متولی جامعه امیرالمؤمنین(ع) تهران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، درباره آثار معنوی فردی و اجتماعی اعتکاف، خاطرنشان کرد: ویژگی اعتکاف خلوتی است که انسان در خانه خدا با خداوند متعال دارد و معتکفان از این نعمت بهره­مند می­شوند و هر چه قدر شرایط در این زمینه فراهم­تر بوده و فضای اعتکاف برای راز و نیاز مناسب­تر باشد، تأثیرگذاری بیشتری خواهد داشت.

 

این کارشناس دینی اعتکاف را فرصتی مناسب برای خلوت با خداوند متعال دانست و اظهار داشت: انسان در خلوت با خداوند متعال به خود می‌پردازد و گذشته خود مرور می­کند و آنچه را که در اعمال خود خیر و خوبی مشاهده می­کند، طلب توفیقات بیشتر را از خدا خواهد داشت و اگر گناه و یا انحرافی از مسیر حق در اعمال خود می­بیند، از خدا می‌خواهد که از او دور کند.

 

وی به بیان توصیه هایی خطاب به معتکفان پرداخت و اظهار داشت: مهم‌ترین مسأله در مراسم اعتکاف، خلوت با خدا است؛ اعتکاف یعنی انسان از دنیای مادی فاصله گرفته و روزه بگیرند و به خود بپردازند و بین خود و خدا خلوت کرده و پرونده اعمال خود را مرور کند و بر روی ویژگی­های منفی و مثبت خود تأملی داشته باشد.

 

حجت‌الاسلام کرباسی ادامه داد: جمعیت­ها گاهی مانع هستند و گاهی اوقات برخی از افراد حقیقت اعتکاف را نشناخته­اند و رعایت نمی­کنند و ممکن است که عامل سلب توفیق سایر معتکفان شوند؛ در صورتی که چنین مشکلاتی به وجود نیاید، نتیجه خوبی عاید معتکفان خواهد شد.

 

وی درباره معنویت­گرایی در جامعه امروزی، گفت: اگر چه یک قشری از جامعه در این زمینه توفیقات خوبی دارند، اما هنگامی که عمومیت جامعه را که در نظر می­گیریم، مشاهده می­شود که بسیار نیاز دارند به اینکه به سمت معنویت و کمالات دینی گرایش پیدا کنند؛ باور دینی باید روز به روز در جامعه قوی تر بشود و هر چه این باور بیشتر قوی شود، معنویت بیشتر خواهد شد./822/302/ب2

ارسال نظرات