۲۴ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۶:۳۷
کد خبر: ۳۲۴۵۶۳
آیت الله سلیمانی:

انحراف حوزه علمیه نظام اسلامی را آسیب پذیر می کند/ منشور رهبری ملاک کار جامعه مدرسین و نهادهای حوزوی باشد

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان با بیان این که انحراف حوزه علمیه نظام اسلامی را آسیب پذیر می کند، گفت: منشور رهبری ملاک کار جامعه مدرسین و نهادهای حوزوی باشد.
يت الله عباسعلي سليماني، نماينده ولي فقيه در سيستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان

آیت الله عباسعلی سلیمانی نماینده ولی فقیه در استان سیستان و بلوچستان در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به هشدار رهبر معظم انقلاب نسبت به تضعیف تفکر انقلابی در حوزه علمیه گفت: نظامی که اکنون افتخار تحقق آن را داریم به برکت اندیشه حوزه علمیه بود.


وی افزود: یک فرزند برجسته و بی نظیری همچون امام راحل این انقلاب را به سامان رساند انقلابی که دو ویژگی دارد و عبارت از خصیصه مردمی و دینی است، ویژگی مردمی در دنیا نیز به صورت کم و بیش وجود دارد و خوشبختانه در ایران نیز با ضریبی بالا وجود دارد اما مسأله مهم اسلامی بودن است.


امام جمعه زاهدان با بیان این که انقلاب اسلامی انقلاب مردم سالاری دینی است، اظهار داشت: دین ملاک و جوهره انقلاب اسلامی است، حوزه علمیه باید این رسالت را عهده دار باشد که مایه و جوهره این انقلاب را پاسداری کند.


وی ادامه داد: اگر بنا باشد که حوزه به تفکر شیعه لندنی آلوده و به انحراف کشیده شود یا از چارچوب انقلاب خارج شده و بحث ولایت فقیه را که از برکات نظام الهی بوده و عامل بقای این نظام است را کمرنگ ببیند قطعا نظام آسیب پذیر خواهد شد.


نماینده مردم سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که به نظر می رسد بخشی از مسأله نفوذی که از سوی رهبر معظم انقلاب مطرح شده به حوزه های علمیه مربوط می شود، ابراز داشت: امروز عرفان تصنعی و کاذب، داعیه دینداری با فحاشی به دیگر مذاهب و مطرح کردن کارهای سخیف همانند قمه زدن از سوی برخی از عالم نماهای انگلیسی قطعا نفوذ دشمن به شمار می رود و خلاف مسیر اصلی دین و اسلامی است.


وی با اشاره به وظایف نهادهای برنامه ریز حوزوی برای مقابله با این خطر بزرگ عنوان کرد: رهبر معظم انقلاب در سفر به قم منشور حوزه را به معنای واقعی کلمه مدون کردند و در اختیار گذاشتند، سخنرانی ایشان به گونه بود که تمام حوزویان به شگفتی وادار شدند که یک عمری در حوزه نفس کشیدیم اما به مبانی و قواعد توجه نکردیم.


آیت الله سلیمانی خاطرنشان کرد: اگر همان منشوری که رهبر معظم انقلاب مطرح کردند ملاک کار جامعه مدرسین و مدیران حوزه علمیه قرار گیرد اهداف انقلاب اسلامی از سوی حوزه تأمین شده و مطالبات مقام معظم رهبری پاسخ روشن خود را پیدا می کند./1323/ت302/ج

ارسال نظرات