۲۷ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۸
کد خبر: ۳۲۵۰۹۸
حجت‌الاسلام والمسلمین اختری:

دولت‌های ما به اصول اقتصادی اسلام عمل نکردند

خبرگزاری رسا ـ عضو شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه با بیان این‌که انقلاب اسلامی در بعد سیاسی انجام گرفت اما انقلاب اقتصادی به ویژه انقلاب فرهنگی در این زمینه انجام نگرفت، گفت: دولت‌های ما به اصول اقتصادی اسلام عمل نکردند و قدرت مدیریت و آثار شکوفایی آن را نادیده انگاشتند.
حجت الاسلام والمسلمين عباسعلي اختري
 
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین عباسعلی اختری، عضو شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران به تبیین شعار اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل از دیدگاه قرآن و اهل بیت(ع) و تکلیف‌های بسیاری که در رابطه با مال متوجه انسان مکلف است، پرداخت.
 
وی با اشاره آیه‌ای از قرآن کریم که می‌فرماید «مال عامل قدرتمندی جامعه است» و نیز روایتی از امام صادق‌(ع) که فرمودند «مال عامل بقای اسلام و مسلمانان است»، تلاش در تنظیم مسائل اقتصادی را قدرت دادن به جامعه خواند و اظهار داشت: اگر ضمان امور مالی به دست کسانی بیفتد که شایستگی ندارند این عامل فنای اسلام و فنای مسلمانان می‌شود.
 
عضو شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور با بیان این‌که مال خیر، برکت و زینت جامعه است، گفت: مشکلات مهم اقتصادی کشور ما برای آن است که به دستورهای اقتصادی اسلام عمل نکرده‌‌ایم؛ انقلاب اسلامی در بعد سیاسی انجام گرفت اما دولت‌ها انقلاب اقتصادی نکردند به ویژه انقلاب فرهنگی که اساس کار است انجام نگرفت.
 
حجت‌الاسلام والمسلمین اختری تصریح کرد: متأسفانه اقتصاد خود را اسلامی مدیریت نکردیم، نه مدیریت تولید و جمع‌آوری ثروت و نه مدیریت رفع و منع آسیب‌ها و نه مدیریت توزیع و مصرف براساس عدالت؛ ما برای انقلاب اقتصادی به دستورهای قرآن و پیامبر اکرم‌(ص) عمل نکردیم و از آن حضرت نیاموختیم.
 
وی افزود: دولت‌های ما به اصول اقتصادی اسلام که حدود بیست اصل مشخص است عمل نکردند و قدرت مدیریت و آثار شکوفایی آن را نادیده انگاشتند و مراکز آموزش و پرورش ما نیز تربیت اسلامی را پیدا نکردند و به گسترش آن در دانشگاه‌ها نپرداختند.
 
عضو شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور خاطرنشان کرد:‌ اقتصاددانان ما می‌خواهند با آموزه‌های اقتصاد تکاثری و غربی جامعه اسلامی، اقتصاد اسلامی و نظم و انضباط اقتصادی جامعه را مدیریت کنند که این امکان‌پذیر نیست و نتیجه آن منفی است. باید دیدگاه خود را درباره راه‌حل‌ها تغییر دهیم و مشکلات جامعه اسلامی را براساس اسلام و قرآن حل کنیم.
 
وی تبیین واجب‌ها و حرام‌ها اقتصادی و مدیریتی، تشدید قدرت معنویت، کنار گذاشتن اتکال به بیگانه، زنده کردن راه‌های اتکا به خود، مبارزه با تنبلی و کم‌کاری، دفع آفت‌های ویرانگر و فسادانگیر و نفوذی‌های دوست‌نما و در نظر گرفتن واقعیت‌ها برای انجام کارهای صحیح را از عوامل مهم برای تحقق شعار اقتصاد مقاومتی برشمرد./920/پ202/ج1
ارسال نظرات