۲۹ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۵
کد خبر: ۳۲۵۳۹۵
آیت الله طباطبایی نژاد:

اجازه طرح مباحث انحرافی در مجلس دهم داده نشود

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه و امام جمعه اصفهان با تاکید بر این که نباید اجازه طرح مباحث انحرافی در مجلس دهم داده شود، گفت: سیاست خارجه ای که امام (ره) و رهبر معظم انقلاب پیگیری می کنند منطبق با آیات قرآن است.
ديدار ائمه جمعه با آيت الله طباطبايي نژاد آيت الله طباطبايي ن‍ژاد آيت الله طباطبايي نژاد
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان امروز در گردهمایی ائمه جمعه استان ضمن تبریک اعیاد ماه مبارک رجب، از روشنگری ها و رهنمود های ائمه جمعه در جهت حضور حداکثری مردم در انتخابات تقدیر کرد و گفت: ائمه جمعه افزون بر راهنمایی مردم در امور دینی باید راهنما و هدایت گر آنها در زمینه های سیاسی و اجتماعی نیز باشند.
 
وی خاطر نشان کرد: انقلاب اسلامی ایران امانت گرانبهایی است که به دست ما سپرده شده است و همه مردم و در رأس آنها ائمه جمعه باید همواره در راستای حفظ و حراست از آن کوشا باشند.
 
نماینده مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: ائمه جمعه باید از بصیرت بالایی برخوردار باشند تا بتوانند در مواقعی که تشخیص صراط مستقیم برای عامه مردم مشکل است، بتوانند راهگشا باشند و افزون بر این که خودشان در راه خدا حرکت می کنند، دیگران را نیز در این مسیر هدایت کنند.
 
وی به دستاوردهای انقلاب اشاره کرد و گفت: آنچه پیامبران، ائمه و به پیروی از آن ها امام خمینی (ره) برای آن قیام کرد، 3 چیز است که قبل از انقلاب نداشتیم.
 
نماینده ولی فقیه در استان اصفهان پس از اشاره به مفاسد آشکار دوران رژیم پهلوی، اولین دستاورد انقلاب را تدوین قانون اساسی مطابق دستورات اسلام بر شمرد و افزود: قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران در زمان تدوین مورد تأیید مراجع و امام (ره) قرار گرفت و بر اساس همین قانون اگر هر حکم و دستوری در کشور تصویب شود و خلاف اسلام باشد، باطل است.
 
وی دومین دستاورد انقلاب اسلامی را رهبری الهی دانست و خاطر نشان کرد: همه علمای شیعه و سنی بر اجتهاد، عدالت و مدیر بودن رهبر الهی معتقدند، لیکن وجه تمایز شیعه و سنی در این است که به اعتقاد اهل تسنن اگر کسی با زور نیز بر آنها حاکم شود، او را به عنوان رهبر می پذیرند.
 
وی گفت: شیعیان معتقدند اگر کسی این سه شرط را نداشته باشد، ولو در رأس حکومت قرار گیرد، قابل اطاعت نیست.
 
آیت الله طباطبایی نژاد خاطر نشان کرد: بحمدالله هم حضرت امام خمینی (ره) و هم آیت الله العظمی خامنه ای (حفظه الله) حائز شرایط بوده اند و بر اساس قانون ، مجلس خبرگان رهبری باقی ماندن بر این شرایط را بررسی می کند.
 
وی تفاوت رهبری دینی و غیر دینی را برشمرد و گفت: اگر مردم به رهبران دینی احترام می گذارند به واسطه این است که راهنمایان هدایت به سوی خدا هستند و این تفاوت اطاعت از رهبر دینی و غیر دینی است.
 
نماینده مردم استان اصفهان در مجلس خبرگان رهبری با یادآوری برخی از مسائل تأسف بار مجلس ششم ، طرح مباحثی همچون مشروط کردن قدرت رهبری و مسائل از این قبیل را انحراف و مخالفت با قوانین اسلام بیان کرد و از نمایندگان خواست تا ضمن اطاعت محض از فرامین رهبری اجازه طرح چنین مسائلی را در مجلس شورای اسلامی ندهند.
 
وی سومین دستاورد انقلاب را عدم پذیرش سلطه کفار عنوان کرد و گفت: سیاست خارجه ای که امام (ره) و رهبر معظم انقلاب پیگیری می کنند منطبق با آیات قرآن است، لذا مخالفت با آن مخالفت با اسلام و خداست.
 
آیت الله طباطبایی نژاد تصریح کرد: نپذیرفتن سلطه کفار از دستورات مستقیم قرآن است و سلیقه ای نیست که عده ای آن را بپذیرند و عده ای رد کنند.
 
امام جمعه اصفهان اظهار داشت: ما با کفار جنگ نداریم مگر این که با ما سر جنگ داشته باشند، لیکن سلطه آنها را نمی پذیریم./1305/پ202/ج
ارسال نظرات