۲۹ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۹
کد خبر: ۳۲۵۴۴۰
اقتصاد مقاومتی از فرهنگ تا عمل(16)

ضعف جامعه در تحکیم فرهنگ اقتصاد مقاومتی

خبرگزاری رسا ـ معاون آموزشی و امور آموزشی حوزه­های علمیه تهران ضمن بیان نقش رسانه­ها در تحقق اقتصاد مقاومتی گفت: مسؤولان با نظارت بر زیردستان و زیر مجموعه­شان، کنترل مصرف­های بی رویه و استفاده از محصولات داخلی در زیر مجموعه­ها و مراکز ذیربط­شان می توانند به تدریج این فرهنگ را در جامعه نهادینه کنند.
حجت الاسلام محمد حسين کبيريان معاون آموزش حوزه علميه استان تهران

­حجت­الاسلام محمدحسین کبیریان، معاون آموزشی و امور آموزشی حوزه­های علمیه تهران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا درباره وضعیت فرهنگ اقتصاد مقاومتی در کشور خاطرنشان کرد: متأسفانه این فرهنگ در جامعه ما حاکم نیست و رهبر معظم انقلاب نیز به دلیل اهمیت این مسأله، با نامگذاری شعار امسال روی این نکته تأکید فراوان داشتند و این همه تأکید دلیل حاکم نبودن اقتصاد مقاومتی در جامعه است.

 

معاون آموزشی و امور آموزشی حوزه­های علمیه تهران با اشاره به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اظهار داشت: شاهد این مسأله، حساسیت جامعه ما در مقابل تهدیدهای دشمن است که رهبر انقلاب فرمودند که دشمن می خواهد ما را بین دور راهی قرار دهد یا خواسته­هایشان را بپذیریم که آن خواسته ها کمتر از زوال فرهنگ اسلامی و دستورات اسلام نخواهد بود و یا تن دادن به خواسته‌های آمریکا که ایشان اقتصاد مقاومتی را به عنوان راهکار سوم اعلام کردند.

 

این کارشناس دینی به نمونه­هایی از رعایت نکردن اقتصاد مقاومتی در کشور پرداخت و تصریح کرد: شاهد مسأله، اسراف­های فراوان، استفاده بهینه نکردن از انرژی و منابع فراوان نظام اسلامی، واردات بی رویه و مصرف­های فراوان کالاهای خارجی و توجه نکردن به تولیدات داخلی نشان می­دهد که این فرهنگ در جامعه ما وجود ندارد و ضرورت پرداختن به اقتصاد مقاومتی برای جامعه روشن نشده است.

 

اقتصاد مقاومتی باید در زندگی مسؤولان عملیاتی­شود

وی با اشاره اینکه تحقق و نهادینه­سازی فرهنگ اقتصاد مقاومتی در زندگی مسؤولان نظام اسلامی گفت: برای اینکه اقتصاد مقاومتی در جامعه نهادینه شود، قطعا باید راهکارهایی را که رهبر معظم انقلاب فرمودند، ابتدا باید از زندگی مسؤولان شروع شود که صرفه­جویی کرده و از تجمل دوری کنند و عملا با استفاده کردن از تولیدات داخلی و مصرف نکردن محصولات خارجی می­تواند اقدامات عملیاتی مسؤولان در زندگی فردی­شان باشد که مردم آنها را الگوی خود قرار می­دهند.

 

­حجت­الاسلام کبیریان افزود: مسؤولان با نظارت بر زیردستان و زیر مجموعه­شان، کنترل مصرف­های بی رویه و استفاده از محصولات داخلی در زیر مجموعه­ها و مراکز ذیربط­شان می توانند به تدریج این فرهنگ را در جامعه نهادینه کنند.

 

معاون آموزشی و امور آموزشی حوزه­های علمیه تهران درباره خط مشی رسانه­ها در تحقق ریشه­ای اقتصاد مقاومتی خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب در بیاناتشان تمام خط مشی را روشن کردند، حتی زیر مورد را برای تحقق فرهنگ اقتصاد مقاومتی بیان کردند؛ رسانه ها باید از نام گذاری امسال استفاده کنند و آن را سال اقدام قرار دهند و تنها پرداختن به شعار نباشد.

 

نقش رسانه ها در نهادینه سازی اقتصاد مقاومتی

این کارشناس دینی در ادامه با بیان اینکه رسانه­ها باید فرمایشات رهبر معظم انقلاب مبنی بر نیاز به اقتصاد مقاومتی را دائما به مردم یادآور کند، اظهار داشت: رسانه ها نبایستی فرمایشات رهبر معظم انقلاب را فقط به اوایل سال اختصاص دهند و فراموش شود؛ تحلیل­ها و برنامه­های مختلف ساخته شود و ریشه نیاز به اقتصاد مقاومتی که در فرمایشات رهبر معظم انقلاب آمده دائما به شکل­های مختلف برای مردم گوش زد و یادآوری شود.

 

وی به بیان راهکاری در نهادینه­سازی اقتصاد مقاومتی توسط رسانه­ها پرداخت و تصریح کرد: در صورتی که شبهه­ها و پرسش­هایی درباره اقتصاد مقاومتی وجود دارد، جمع آوری و در رسانه­ها پاسخ داده شود، به گونه­ای که مردم باور کنند که تنها راه نجات اقتصاد مملکت و جلوگیری از تأثیر تهدیدها و تحریم­های دشمن، عمل کردن به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب در زمینه اقتصاد مقاومتی است.

 

حجت­الاسلام کبیریان در پایان درباره رسالت رسانه­ها در تحقق اقتصاد مقاومتی گفت: این مسأله زمان بر است و با برنامه، فیلم و سریال­های مختلف که ساخته می شود، رسانه ها می توانند رسالت خود را انجام دهند./822/ت302/س

ارسال نظرات