۳۰ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۸
کد خبر: ۳۲۵۵۵۳
مدیر کل فرهنگ و ارشاد مازندران:

سوق دادن جامعه به سمت معارف قرآنی رسالت طلاب و روحانیان است

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با بیان این که جامعه امروز ما نیازمند شناخت بیشتری نسبت به سیره ائمه اطهار(ع) است، گفت: طلاب و روحانیان باید با شیوه های مناسب و اثربخش معارف اهل بیت(ع) را در جامعه به ویژه در میان نسل جوان ترویج و نهادینه کنند.
مدير کل فرهنگ و ارشاد اسلامي مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در محمودآباد، احد جاودانی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران امروز در مراسم تجلیل از حافظات قرآن کریم مدارس علمیه امام صادق(ع) و الزهرا(س) محمودآباد به نقش طلاب و روحانیان در ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه اشاره کرد و گفت: طلاب باید به جامعه کمک کنند تا جامعه ما در مسیر قرآن قرار حرکت کند.

 

وی افزود: دغدغه ای که در حوزه فرهنگ از رهبر معظم انقلاب نقل می‌شود ترجیح فرهنگ است و رخنه فرهنگی به مراتب خطرناک تر از رخنه سیاسی و اقتصادی است چرا که فرهنگ به راهکار و ریشه در زندگی برمی‌گردد.

 

جاودانی با اشاره به توسعه فرهنگی در جامعه اسلامی اظهار داشت: در رسیدن به توسعه، موتور محرکه آن فرهنگ است و اگر فرهنگ توسعه پیدا نکند، جامعه نه به توسعه اقتصادی می‌رسد و نه سیاسی، برخی جوامع امروز ما توانستند برای این مسأله راهکاری پیدا کنند و به همین خاطر دهه نود را به عنوان دهه توسعه فرهنگ قرار دادند.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با بیان این که جامعه امروز ما نیازمند شناخت بیشتری نسبت به سیره ائمه اطهار(ع) هستند، تصریح کرد: طلاب و روحانیان باید با شیوه های مناسب و اثربخش معارف اهل بیت(ع) را در جامعه به ویژه در میان نسل جوان ترویج و نهادینه کنند.

 

جاودانی آشنایی با زندگی ائمه اطهار(ع) و الگو قراردادن این راه و مکتب را ضروری دانست و خاطرنشان کرد: آشنایی با زندگی امام جواد(ع) و نوع مبارزه ایشان می تواند بهترین الگو برای جوانان امروز ما باشد.

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران به نقش ابزار هنر برای ترویج معارف اسلامی در جامعه اشاره کرد و گفت: امروز یکی از بهترین ابزارها و وسایل گسترش معارف دینی و ارزشی در جامعه ابزار فرهنگ و هنر است که باید به شیوه ای هنرمندانه و اثربخش از آن بهره گرفته شود.

 

وی، شبکه های ماهواره ای را بلای خانمان سوز برای جامعه اسلامی دانست و گفت: امروزه باید برای تبیین و معرفی ائمه معصومین(ع) و سیره شهدا از ظرفیت های هنری استفاده کرد.

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با بیان این که متأسفانه امروز برنامه های شبکه های ماهواره ای به معضل بزرگ فرهنگی در جامعه به ویژه در میان خانواده ها تبدیل شده است، افزود: بر اساس آمار های اعلام شده بیش از 20 درصد از طلاق های امروز جامعه ما به خاطر همین برنامه های مخرب شبکه های ماهواره ای است.

 

وی به نقش دین و ارزش های اسلامی در رشد و تعالی انسان اشاره کرد و گفت: بر اساس پژوهش های صورت گرفته نشان داده شده که برگشت انسان‌ها به دین می تواند جامعه را از تهدیداتی که در آن قرار دارد نجات دهد و به سوی کمال سوق دهد.

 

جاودانی در ادامه سخنان خود به دلایل ماندگاری حادثه کربلا اشاره کرد و گفت: روضه خوانی برای امام حسین(ع) و یاران ایشان یکی از مهم ترین دلایل ماندگاری آن حادثه عظیم است چرا که با هنر آمیخته می شود و این نشان می دهد که هنر می تواند ابزار ارزشمندی برای تبیین و نهادینه کردن معارف دینی در جامعه باشد./950/202/ب1

ارسال نظرات