۳۰ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۰
کد خبر: ۳۲۵۶۲۹
نویسنده و تحلیلگر سیاسی مطرح کرد؛

آغاز همکاری نظامی عربستان با رژیم صهیونیستی در جزایر تیران و صنافیر

خبرگزاری رسا ـ نویسنده و تحلیلگر سیاسی با اشاره به مدیریت مشترک جزایر تیران و صنافیر از سوی عربستان سعودی و رژیم اشغالگرقدس ابراز داشت: در آینده نزدیک شاهد همکاری نظامی این 2 کشور در این جزایر خواهیم بود.
هاني زاده، تحليلگر سياسي

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حسن هانی زاده، نویسنده و تحلیلگر سیاسی، با حضور در برنامه «قضایا و آراء» که از شبکه جهانی الاهواز پخش شد، با اشاره به اهمیت جزایر تیران و صنافیر در منطقه گفت: رژیم اشغالگر قدس اهتمام فراوانی برای تسلط بر این جزایر دارد. پس از توافق نامه کمپ دیوید میان رژیم صهیونیستی و کشور مصر این جزیره ها به صورت غیر علنی به حاکمیت رژیم اشغالگرقدس درآمد.

 

وی افزود: اهمیت جایگاه استراتژیک این جزایر، عربستان سعودی را واداشت تا هزینه فراوانی به دولت مصر برای تملک آنها پرداخت کند. مدیریت مشترک این جزیره ها میان رژیم صهیونیستی و عربستان خطر قریب الوقوعی برای کشورهای اسلامی به ویژه کشورهای ساحلی دریای سرخ از جمله یمن خواهد داشت.

 

هانی زاده با اشاره به گرایش عربستان سعودی در همکاری علنی با رژیم اشغالگر قدس برای تسلط بر تنگه باب المندب، بخشی از دریای سرخ و دریای مدیترانه اظهار داشت: پیش از آن ارتباط 2 کشور مخفیانه بود؛ اما اکنون بر همگان ظاهر شده و در آینده نزدیک همکاری نظامی آنها را در جزایر تیران و صنافیر خواهیم دید.

 

تحلیلگر سیاسی در بخش دیگری از سخنان خود  سفر پادشاه عربستان سعودی به مصر را در راستای ایجاد استراتژی مشترک میان این کشور با مصر و رژیم اشغالگر قدس دانست.

 

 هانی زاده با بیان این که تفاوت شدیدی در دیدگاه های سیاسی میان مصر و عربستان سعودی وجود دارد، گفت: عربستان سعودی کشور مصر را به عنوان قدرت سیاسی و نظامی که توانایی حمایت از کشورهای حاشیه خلیج فارس را دارد، می بیند؛ در حالی که مصر این کشور را صندوق سرمایه گذاری خود می داند.

 

این نویسنده سیاسی سیاست متوازن مصر و عربستان سعودی در زمینه مبادلات سیاسی و اقتصادی را ذکر و افزود: مصر به کمک های مالی عربستان و اسرائیل به قدرت نظامی مصر برای تشکیل جبهه عبری ـ عربی در راستای رویارویی با جمهوری اسلامی ایران و همکاری کشورهای عربی با رژیم اشغالگرقدس نیاز دارد./9456/ب203/د

ارسال نظرات