۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۷
کد خبر: ۳۲۵۹۷۰
نماینده ولی فقیه در سپاه خراسان شمالی:

شناخت و اجرای سبک و سیره علوی در جامعه اسلامی افزایش یابد

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در سپاه خراسان شمالی با تأکید بر لزوم بررسی و مطالعه بیشتر سیره و شخصیت امام علی (ع) گفت: باید سبک و سیره علوی بیش از این در جامعه اسلامی شناخته و اجرایی شود.
حجت الاسلام زحمت کش

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حجت‌الاسلام حسین زحمت‌کش، نماینده ولی فقیه در سپاه استان خراسان شمالی، امروز در آستانه میلاد باسعادت امیرالمؤمنین حضرت علی (ع) در جشن میلاد آن حضرت که با شرکت کارکنان سپاه استان برگزار شد، با تبریک این عید بزرگ، اظهار کرد: امام نخست شیعیان شخصیت والا و عظمت ویژه‌ای داشتند به همین دلیل نیز الگوی کاملی در همه‌ بخش‌های زندگی برای همه اعصار محسوب می‌شوند.

 

وی با اشاره به اینکه در قرآن کریم بیش از 300 آیه در مورد امام علی (ع) نازل شده است، اضافه کرد: این موضوع نشان‌دهنده جایگاه والای امام نخست شیعیان و مقام و منزلت آن حضرت در نزد باری تعالی است.

 

حجت‌الاسلام زحمت‌کش با بیان اینکه این امام همام در همه بخش‌های حیات معنوی و مادی الگو هستند، خاطرنشان کرد: سبک و سیره امام علی (ع) در بخش‌های معنوی و عبادی، سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی باید به عنوان الگوی همه مسلمانان قرار گیرد.

 

وی با تأکید بر اینکه لازم است شخصیت و سیره امیرالمؤمنین علی (ع) از دیدگاه قرآن، نگاه حضرت محمد (ص) و از منظر و دیدگاه خود آن حضرت بیش از این بررسی و مطالعه شود، تصریح کرد: این بررسی و نگاه دقیق برای شناخت مناسب این امام همام ضروری است.

 

حجت‌الاسلام زحمت‌کش با بیان اینکه بررسی و مطالعه بیشتر سیره و شخصیت امام علی (ع) معرفت جامعه نسبت به این شخصیت را افزایش می‌دهد، افزود: باید فعالیت‌های فرهنگی و مذهبی در این زمینه به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی و اجرا شوند که سبک و سیره علوی بیش از این در جامعه اسلامی شناخته و اجرایی شود.

 

نماینده ولی فقیه در سپاه استان خراسان شمالی در ادامه با گرامیداشت فرارسیدن دوم اردیبهشت، سالروز تأسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، اظهار کرد: هدف اصلی و مهم سپاه پاسداران دفاع از انقلاب و نظام اسلامی و دستاوردهای آن در بخش‌های مختلف است.

 

وی با بیان اینکه این هدف، وظیفه و رسالت عظیمی را بر دوش سپاهیان نهاده است، ادامه داد: بزرگ‌ترین معروف حفظ نظام اسلامی و بزرگ‌ترین منکر نیز تضعیف نظام است که نیروهای سپاه با انجام بزرگ‌ترین معروف، با بزرگ‌ترین منکر مقابله می‌کنند.

 

حجت‌الاسلام زحمت‌کش با اشاره به اینکه خدمت در این نهاد مقدس نیازمند داشتن برخی خصائل و ویژگی‌ها است، افزود: تقوا، نظم و شجاعت سه شاخصه اصلی پاسداران بوده که می‌بایست برای حفظ و تقویت این شاخصه‌ها تلاش کنند.

 

وی با بیان اینکه بصیرت، اخلاص و عمل به هنگام و به‌اندازه از دیگر شاخصه‌های پاسداران محسوب می‌شود، اظهار کرد: سپاهیان با ایمان و پایه‌های دینی و اعتقادی قوی وظایف محول‌شده را به خوبی انجام داده و در راه اجرای رسالت مهم خود از هیچ کوششی فروگذار نمی‌کنند.

 

نماینده ولی فقیه در سپاه حضرت جوادالائمه (ع) استان خراسان شمالی تصریح کرد: سپاه پاسداران نماد ایمان، ایستادگی و استقامت و تلاش در عرصه‌های مختلف انقلابی و اسلامی است.

 

گفتنی است، در این مراسم یکی از مداحان برجسته استان به مولودی‌خوانی در وصف سیره و شخصیت امام علی (ع) پرداخت./9314/202/ب3

ارسال نظرات