۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۲
کد خبر: ۴۲۲۶۹۸
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

اعتکاف نقطه عطف زندگی معنوی انسان است

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: اعتکاف نقطه عطف زندگی معنوی فرد و فرصت ذی‌قیمتی برای خودسازی و نزدیک شدن بیشتر به حرم انس الهی است.
حجت الاسلام یعقوبی- اعتکاف

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، امروز در جمع معتکفان مسجد انقلاب بجنورد، با بیان اینکه اعتکاف فرصت بسیار مغتنمی برای خودسازی و خداشناسی بیشتر است، افزود: این آیین معنوی موعد قرب الهی بیشتر برای مؤمنان است.

وی با بیان اینکه به‌طور قطع اعتکاف سبب ارتقای درجات روحی و معنوی فرد معتکف می‌شود، اظهار کرد: افراد شرکت‌کننده در این آیین الهی و معنوی افزون بر تهذیب نفس، توشه‌ای ارزشمند برای دنیای آخرت خویش برداشت می‌کنند که این توشه بسیار ارزشمند است.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به تأثیر اعتکاف در خودسازی، تقویت معنویت و ارتقای بعد دینی فرد و جامعه، اضافه کرد: این آیین ازجمله برنامه‌های مؤفق با محوریت مردم است که به برکت انقلاب و نظام اسلامی در این سرزمین احیا شد و سال به سال نیز بر کمیت و کیفیت آن افزوده می‌شود.

رییس شورای استانی حوزه‌های علمیه خراسان شمالی با بیان اینکه حضور در این آیین و برنامه‌های فرهنگی و مذهبی آن ثمرات زیادی برای افراد و جامعه اسلامی دارد، خاطرنشان کرد: ایام‌البیض و سه‌شبانه‌روز اعتکاف فرصت مناسب و ذی‌قیمتی برای خلوت مخلوق با خالق، راز و نیاز با معبود و ساختن روح و جان است که باید از آن به بهترین نحو استفاده شود.

وی با اشاره به اینکه اعتکاف مجالی برای رشد و اصلاح اخلاق اسلامی و تقویت اراده است، تصریح کرد: این آیین می‌تواند نقطه عطف زندگی معنوی فرد باشد به همین دلیل باید کسانی که در مراسم اعتکاف شرکت کرده‌اند قدر حال و هوای معنوی خود را دانسته و از این ذخیره برای سایر ایام سال استفاده کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به شرکت بیش از 14 هزار نفر در استان خراسان شمالی در آیین اعتکاف، اظهار کرد: افزایش شمار معتکفان در استان نشان‌دهنده ارتقای روحیه معنوی مردم است.

رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی در ادامه با بیان اینکه ماه رجب موعد آماده شدن برای ورود به ماه‌های شعبان و رمضان است، افزود: ماه رجب همانند باند فرودگاهی است که آدمی را برای پرواز به سوی باری تعالی مهیا می‌کند.

وی با بیان اینکه رجب موعد استغفار از گناهانی است که مانع از رسیدن انسان به خداوند می‌شود، اضافه کرد: گناهان همانند وزنه‌هایی هستند که به پای انسان متصل شده‌ و مانع از صعود و عروج معنوی انسان می‌شوند درحالی که ماه رجب بهترین فرصت برای رهایی از این وزنه‌ها است.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی تصریح کرد: باید تلاش کنیم با بهره‌گیری از فرصت این ماه سبک‌بال شده و به سوی باری تعالی اوج گیریم تا در ماه رمضان بر روی سفره پروردگار میهمان باشیم.

به گفته وی ازاین‌رو هر کس که در ایام‌البیض در اعتکاف رجبیه شرکت کند ماه رمضان پربارتری دارد چرا که ماه رجب مسیر و دامنه رسیدن به قله معنوی ماه رمضان است.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی افزود: هر فرد معتکف پس از قرائت دعای ام داوود همانند سفیر نوری است که همه جا را روشن می‌کند به همین دلیل باید شرکت‌کنندگان در اعتکاف تلاش کنند همانند یک سفیر مردم را به سوی اعتکاف جذب کرده و زمینه ارتقای کمی و کیفی این آیین معنوی و انسان‌ساز را در جامعه فراهم کنند./9314/202/ب1

ارسال نظرات