۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۱
کد خبر: ۴۲۲۹۴۱

هراس رژیم صهیونیستی از تشدید عملیات های مقاومتی همزمان با اعیاد یهودی

رژیم صهیونیستی و سرویس های امنیتی آن به شدت نگران تشدید عملیات های مقاومتی ضد صهیونیستی به ویژه در آستانه اعیاد یهودی هستند.
فلسطین، اسرائیل

به گزارش خبرگزاری رسا، محافل صهیونیستی بیم آن دارند که مبارزان فلسطینی جمعیت های یهودی در جریان اعیاد یهودی را هدف عملیات های مقاومتی خود قرار دهند و مقابله با این مساله نیازمند استقرار شمار بیشتری از نظامیان صهیونیستی در قدس اشغالی و کرانه باختری است

 

این روزنامه همچنین به نقل از یک افسر برجسته صهیونیستی اعلام کرد که وضعیت مساعد جوی طی روزهای آینده باعث خواهد شد که صهیونیست ها اقدام به سفرهای تفریحی کنند و شمار بیشتری از آنها در خارج از منازل شان باشند، لذا شمار بیشتری از نظامیان و عناصر امنیتی مجبور هستند در اماکن عمومی مستقر شوند تا جلوی وقوع عملیات مقاومتی توسط فلسطینیان را بگیرند.

 

معاریو تاکید کرد که با وجود برقراری آرامش نسبی، رژیم صهیونیستی هر لحظه نگران تشدید عملیات های مقاومتی است.

 

اما "شالوم اورشلیمی" در روزنامه صهیونیستی "میکور ریشون" مدعی شد که فلسطینی ها علاقه ای به بازگشت به دوران عملیات "دیوار بازدارنده" ارتش صهیونیستی در کرانه باختری که در سال 2002 به اجرا درآمد، ندارند، اما به نظر نمی رسد که تحلیل های صورت گرفته درباره پایان یافتن عملیات های مقاومتی درست باشد.

 

وی افزود: عملیات مقاومتی اخیر قدس که همزمان با ادعاهای افسران صهیونیستی درباره کاهش عملیات های مقاومتی فلسطینیان در سایه افزایش 40 درصدی عملیات های سرویس های امنیتی تشکیلات خودگردان فلسطین برای سرکوب عملیات های مقاومتی علیه اهداف صهیونیستی، به وقوع پیوست، دلیل بر این مدعاست.

 

یک افسر بخش پژوهش های سازمان اطلاعات نظامی ارتش صهیونیستی هم با این تحلیلگر صهیونیستی هم عقیده است و کاهش عملیات های مقاومتی در کرانه باختری در دوره اخیر را به معنای بسته شدن پرونده عملیات های مقاومتی و انتفاضه قدس نمی داند، بلکه این کاهش را موقتی و ناشی از عملیات های ارتش صهیونیستی و برخی مسائل دیگر می داند.

 

این افسر صهیونیستی در گفت وگو با روزنامه "اسرائیل الیوم" خاطر نشان کرد که آنچه باعث سخت تر شدن کار نهادهای ذیربط صهیونیستی برای تعیین ماهیت و سقف این عملیات ها می شود، این است که عملیات های مقاومتی از سوی نسل جدید فلسطینیان که از آنها به عنوان "نسل اینترنتی" یاد می شود، صورت می گیرد و این جوانان مخالف رژیم صهیونیستی و تشکیلات خودگردان فلسطین و فرزندان نسل قدیمی فلسطینی ها و اعضای گروه های مقاومتی سنتی هستند و همین مساله کار را پیچیده تر می کند.

 

این افسر صهیونیستی تاکید کرد که طرف برنده و ذینفع موج کنونی عملیات های مقاومتی جنبش مقاومت اسلامی "حماس" است./980/ب102/د

ارسال نظرات