۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۲:۴۵
کد خبر: ۴۲۳۵۳۳
در حوزه عملکرد برنامه‌ محور سال ۹۴؛

اداره کل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری حائز رتبه برتر کشور شد

مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری گفت: در هفتمین اجلاس سراسری مدیران و مسؤولان سازمان اوقاف و امور خیریه کشور این اداره کل در حوزه عملکرد برنامه‌ محور سال 94 موفق به کسب رتبه برتر کشور شد.
حجت ‌الاسلام مرتضی عزیزی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری 

حجت ‌الاسلام مرتضی عزیزی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، با اشاره به این که وقف صدقه جاریه است و اثرات بسیار مهمی در رفع مشکلات اقتصادی جامعه دارد، گفت: توجه به امور وقفی و موقوفات نقش مهمی در حل و فصل مسائل اجتماعی و فرهنگی و اقتصادی جامعه دارد.

 

وی حرکت در مسیر نیت واقفان را مهم ترین رسالت متولیان موقوفات دانست و ابراز داشت: در حال حاضر وقف در جهت موضوعات قرآنی، تحقیق و پژوهش، خوابگاه دانشجویی، تحصیل و ازدواج جوانان، کارآفرینی و اشتغال از موضوعات مهم اجتماعی است که باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری با اشاره به این که در سال گذشته بیش از 115 وقف در این استان به ثبت رسید، اظهار داشت: در سال جدید نیز نخستین وقف در شهرستان لردگان و از سوی واقف خیر اندیش همايون شجاعی، با وقف 100 متر زمین جهت محوطه امامزاده عبدالباقی(ع) كل گچی صورت گرفت.

 

این مقام مسؤول همچنین با بیان این که بانوی چالشتری دومین وقف سال 95 چهارمحال و بختیاری را به نام حود ثبت کرد، ابراز داشت: در این وقف خانم جمیله لطفی پور شش دانگ منزل مسکونی دو طبقه خود به متراژ 300 مترمربع را وقف نیازمندان چالشتری کرد.

 

حجت ‌الاسلام عزیزی با اشاره به این که ترویج و افزایش بهره‌وری از موقوفات با توجه به نقش عمده وقف در اقتصاد امری حائز اهمیت است، خودکفایی را یکی از راه‌های تحقق اقتصاد مقاومتی دانست و تصریح کرد: ارتقای سطح تولید و عدم وابستگی به منابع نفتی از مؤلفه‌های مهم خودکفایی است.

 

وی در ادامه با بیان این که مدیران و مسؤولان اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان چهارمحال و بختیاری در هفتمین اجلاس سراسری سازمان اوقاف و امور خیریه، رتبه برتر کشور را از آن خود کردند، اظهار داشت: در هفتمین اجلاس سراسری مدیران و مسؤولان سازمان اوقاف و امور خیریه کشور این اداره کل در حوزه عملکرد برنامه‌ محور سال 94 موفق به کسب رتبه برتر کشور شد.

 

حجت ‌الاسلام عزیزی با اشاره به این که مسؤول حراست اداره کل اوقاف و امور خیریه چهارمحال وبختیاری نیز در حوزه عملکرد برنامه های عملیاتی سال 1394 در میان مسؤولان حراست کل کشور توانست رتبه برتر کشوری را کسب کند، گفت: همه تلاش خود را به کار خواهیم گرفت که در سایر بخش ها نیز در سال جاری جز رتبه های برتر کشوری شویم./9457/302/ب2

ارسال نظرات