۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۳
کد خبر: ۴۲۴۱۶۰
کارشناس مسائل دینی:

صمیمیت بین شاگرد و استاد از مهم ترین کارها در مدارس شمرده می شود

کارشناس مسائل دینی با توجه به این که باید بین استاد و شاگرد صمیمت خوبی برخورد دار باشد، گفت: رابطه استاد و شاگرد از مهم ترین کارهایی است که باید معلم با شاگرد باهم داشته باشد که در نتیجه هر حرفی را استاد بزند، شاگرد هم بدون دلیل آن را قبول کند.
معلم

حجت الاسلام حسن رحیمی کارشناس مسائل دینی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، در رابطه با هفته معلم، گفت: معلم ها شهید مطهری را درکارخودشان، الگو قرار دهند تا بتوانند معلمی خوب برای بچه ها باشند.

 

وی افزود: معلم فقط به تدریس درس های کتاب نباید اکتفاء کند بلکه باید به دانش آموزان درس دین هم یاد دهد.

 

حجت الالسلام رحیمی با بیان این که یکی از ضروریات یک معلم خوب، تسلط کافی بر درس است، اظهار داشت: تسلط کافی زمانی برای انسان حاصل می شود که انسان مطالعات خود را افزایش دهد تا در مقابل سوالات دانش آموزان، کوتاهی را در خودش احساس نکند.

 

وی ابراز داشت: معلمان باید در کلاس درس خود، از بیان خوبی بر خوردار باشند، زیرا زمانی که، یک معلم، بیان خوبی نداشته باشد نمی تواند مفهوم خود را به دانش آموزان برساند.

 

کارشناس مسائل دینی با توجه به این که باید بین استاد و شاگرد صمیمت خوبی برخورد دار باشد، خاطرنشان کرد: رابطه استاد و شاگرد از مهم ترین کارهایی است که باید معلم با شاگرد باهم داشته باشد که در نتیجه هر حرفی را استاد بزند، شاگرد هم به راحتی او را قبول  کند.

 

وی اظهار داشت: یکی از دلایلی که دانش آموزان درس را به راحتی نمی فهمند و آن را مطالعه نمی کنند این است که بچه ها خود را مشغول موبایل و شبکه های اجتماعی کرده اند که معلم باید در کلاس های خود خطرناک بودن این وسایل را برای دانش آموزان خود بیان کند.

 

استاد حوزه علمیه رفسنجان با اشاره به این که معلم ها بعد از پدر و مادر در تربیت بچه ها نقش دارند، ابراز داشت: بهترین هدیه بچه ها به معلم های خود این است که علاوه بر این که اخلاق خوبی داشته باشند، درس های خود را هم بخوانند تا در آینده مشکلات جامعه را برطرف کنند.

 

حجت الاسلام رحیمی بیان داشت: هدف معلم از رفتن به کلاس باید، سربلندی دانش آموزهای خود باشد تا در این صورت مدارس خروجی های خوبی را برای خود داشته باشند.

 

وی ادامه داد: هر معلمی قبل از انتخاب کردن شغل معلمی، باید دروس دینی را بخواند زیرا معلم بودن فقط به درس دادن همان کتاب نبوده بلکه دانش آموز، تمام حرکات و رفتار معلم خود را می بیند و آن ها را الگوی خود قرار می دهد.

 

کارشناس مسائل دینی با اشاره به این معلم باید خیلی مراقب رفتار خود باشد، یادآور شد: سخت ترین کار در روی دنیا، شغل معلمی بوده زیرا نقش تربیتی تعدادی از دانش آموزان مملکتی را بر عهده می گیرد که می خواهند در آینده یم کشوری را اداره بکنند./9707/302/ب3

 

ارسال نظرات