۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۳:۱۶
کد خبر: ۴۲۵۰۰۹
امام جمعه کوهرنگ:

تبیین افکار و اندیشه‌های شهید مطهری راهگشای مشکلات امروز کشور است

امام جمعه کوهرنگ با تأکید بر این که تبیین افکار و اندیشه‌های شهید مطهری راهگشای مشکلات امروز کشور است، گفت: مربیان عقیدتی سیاسی باید برای جلوگیری از خرافه ها در دین نسبت به معرفی آثار شهید مطهری اهتمام بیشتری داشته باشند.
امام جمعه کوهرنگ

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام سیدشهاب الدین طباطبایی، امام جمعه شهرستان کوهرنگ عصر امروز در نشست گرامیداشت هفته عقیدتی سیاسی کارکنان سپاه ناحیه فارسان، با تأکید بر این که عقیدتی سیاسی، بحث کلان و ریشه ای انقلاب است، گفت: به یقین آن چیزی که دنیای استکبار را در مقابل ایران قرار داده بنیان عقیدتی نظام و جامعه ما است.

 

وی با تأکید بر این که همه نظام ما مبتنی بر گفتمان عقیدتی روشن و پیشرو است، اظهار داشت: شهید مطهری جان عزیز خود را در مسیر تببین مسائل عقیدتی و اعتقادی جمهوری اسلامی و فرهنگی که نظام بر آن مبتنی شده بود نهاد و دشمن از قبل از انقلاب تا کنون همه تحرکات خود را بر روی مسائل عقیدتی نهاده است.

 

امام جمعه کوهرنگ نگاه انقلابی را لازمه اعتقاد ایمانی دانست و افزود: اگر نگاهی عقیدتی به کل وظایف داشته باشیم، می توانیم حکومت را مانند عقربه ساعت به جلو حرکت دهیم؛ هیچ وقت از انجام کار درست خجالت نکشیم و در مسیر درست جدی و محکم حرکت کنیم و پای اعتقادات خود باشیم تا کسی نتواند به نظام و کشورمان خدشه وارد کند.

 

این مقام مسؤول با اشاره به فلسفه هفته عقیدتی سیاسی در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و اهداف ستاد بزرگداشت این هفته، اظهار داشت: تبیین اندیشه‌های شهید مطهری در سطح جامعه یکی از اهداف مهم هفته عقیدتی سیاسی در سپاه است.

 

وی افزود: ایام شهادت شهید والامقام استاد مطهری مناسب‌ترین زمان برای نام‌گذاری هفته عقیدتی است چرا که رسالت اصلی عقیدتی سیاسی در سپاه پاسداران همان افزایش معنویت و بصیرت در کارکنان و بسیجیان است.

 

حجت الاسلام طباطبایی ارتقای روحیه ولایت‌مداری، عمق‌بخشی آموزش‌های معنوی و ارتقاء بینش دینی و بصیرت بخشی سیاسی را از رسالت‌های عقیدتی سیاسی در سپاه دانست و افزود: مربیان عقیدتی سیاسی باید برای جلوگیری از خرافه ها در دین نسبت به معرفی آثار شهید مطهری اهتمام بیشتری داشته باشند.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی چهارمحال و بختیاری با تأکید بر این که استاد شهید مطهری با آثار و بیان خویش در پیروزی انقلاب اسلامی نقش بسزایی داشت، گفت: آثار و افکار ارزشمند این دانشمند و عالم فرزانه راهگشای مشکلات امروز کشور است؛ وظیفه مهم ما این است که افکار و اندیشه‌های وی را برای نسل جوان تبیین کنیم و این کار ساده ای نیست./9457/203/ب2

ارسال نظرات