۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۴
کد خبر: ۴۲۵۴۴۳

راه‌اندازی کمپین جهانی «حجاب برای من»

زنان مسلمان و محجبه غربی برای مبارزه با تفکرات نادرست در مورد حجاب، در شبکه های اجتماعی کمپین حجاب به راه انداختند.
حجاب اروپا

به گزارش خبرگزاری رسا، زنان مسلمان محجبه اروپایی، با استفاده از هشتگ #hijabtome (حجاب برای من) کمپینی در شبکه‌های اجتماعی به راه انداختن تا با تصورات نادرست در مورد حجاب مقابله می‌کنند.

 

در این کمپین زنانی که علاقمند هستند عکس‌های با حجاب خود را در محیط‌های مختلف مانند محل کار و محل درس، با این هشتگ منتشر می‌کنند.

 

زنان مسلمان با این کار قصد دارند ضمن نشان دادن تنوع بسیار زیاد و زیبایی لباس‌های محجوبانه با افکار و احساسات منفی که در مورد حجاب و زنان مسلمان وجود دارد، مقابله کنند.

 

این عکس‌ها نشان دهنده آن است که المان‌های فرهنگ کشورها تا چه اندازه در سبک پوشش آن‌ها مؤثر است و تفاوت فراوان این سبک‌ها نشاندهنده غنای فرهنگی زنان مسلمان است.

 

این کمپین که در شبکه‌های اجتماعی اینستاگرام، توئیتر و فیسبوک راه‌اندازی شده از زنان مسلمان سراسر جهان می‌خواهد تا الگوهای پوشش را به اشتراک بگذارند و در چند جمله توضیح دهند که حجاب برای آنان به چه معنی است.

 

یکی از کاربران اینستاگرام که خود یک وکیل است با گذاشتن عکسی از حجاب خود نوشته است: در جامعه‌ای که من در آن زندگی می‌کنم، استانداردهای زیبایی بسیار غیرواقعی است. کمپین (حجاب برای من) باعث شد متوجه شوم که بسیاری از این ایدولوژی‌های کلیشه‌ای و جنسیت‌گرایانه که گریبانگیر جوامع امروز است از قضاوت زنان بر اساس ظاهرشان نشئت می‌گیرد. این کمپین برای من مسیری است به جایی که در آن مردم مرا با شخصیت و فکرم می‌شناسند./847/ب102/د

منبع: ایکنا

ارسال نظرات