۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۵
کد خبر: ۴۲۵۶۵۳
حجت‌‌الاسلام والمسلمین محمدی:

قرآن را باید از زبان قرآن و اهل‌بیت شناخت

رییس سازمان اوقاف و امورخیریه گفت: قرآن را باید از زبان قرآن و اهل‌بیت(ع) شناخت، ما مسلمانان باید این کتاب را مطالعه و به آن عمل کنیم زیرا همه ما به دستورالعمل‌های آن نیاز داریم.
رییس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین علی محمدی رییس سازمان اوقاف و امورخیریه در نشست خبری با اصحاب رسانه درباره سی و سومین مسابقات بین‌المللی قرآن کریم که در همین سازمان برگزار شد، با اشاره به اینکه قرآن کتاب مبارک و معجزه پیامبر اکرم(ص) است، گفت: قرآن کریم کتابی است که به زندگی انسان نورانیت بخشیده و برای همه بشریت نازل شده است.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی با اشاره به اینکه قرآن کریم تبیان کل شی، است، افزود: قرآن برای همه افراد بشر دستورالعمل دارد که چگونه با جامعه، همنوعان و خانواده خود رفتار کند، بشر به هر آنچه نیاز دارد در قرآن به آن پرداخته شده است.

 

وی با اشاره به فرمایش امام راحل که هدف نهایی انقلاب اسلامی قرآن است، بیان داشت: قرآن را باید از زبان قرآن و اهل‌بیت(ع) شناخت، ما مسلمانان باید این کتاب را مطالعه و به آن عمل کنیم زیرا همه ما به دستورالعمل‌های آن نیاز داریم.

 

رییس سازمان اوقاف و امور خیریه ضمن بیان اینکه یکی از اهداف جمهوری اسلامی توجه به قرآن، مفاهیم و قرائت آن است، اظهار داشت: امام راحل و رهبر معظم انقلاب توجه خاص به قرآن داشته و بر این موضوع تاکید دارند که یکی از برنامه های اصلی مسؤولان توجه و اهتمام به قرآن باشد.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی افزود: اهانت دشمنان نسبت به قرآن نشان از بی‌منطقی آنها دارد که این اقدامات آنها مختص زمان ما نیست.

 

وی با اشاره به برگزاری مسابقات بین المللی قرآن کریم، گفت: امروز به برکت انقلاب اسلامی افراد نخبه و برجسته قرآنی کشورمان توانستند در مجموعه‌های قرآنی جهان اسلام به رقابت پرداخته و رتبه‌های بین‌المللی را به دست آورند.

 

رییس سازمان اوقاف و امور خیریه افزود: در سال جاری سی و سومین دوره مسابقات با شعار «یک کتاب یک امت» از 22 تا 28 اردیبهشت با حضور 70 کشور از سراسر دنیا در دو رشته قرائت و حفظ برگزار می‌شود.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی ادامه داد: شرکت‌کنندگان از قاره افریقا 32 کشور، از قاره آسیا 23 کشور، قاره اروپا 20 کشور، از اقیانوسیه یک کشور، و از قاره آمریکا دو کشور، خواهد بود که در این بین 57 حافظ کل، 57 نفر قاری و 16 نفر از روشندلان به رقابت خواهند پرداخت.

 

وی در خصوص داروان این دوره از مسابقات، بیان داشت:  17 نفر داور در این مسابقات به داوری خواهند پرداخت که 10 نفر آنها داور خارجی و 7 نفر داور ایرانی هستند، همچنین 5 نفر از استادان و داوران نیز به عنوان هیات رییسه حضور خواهند داشت.

 

رییس سازمان اوقاف و امور خیریه درباره نمایندگان ایران در این مسابقات اظهار داشت: در این مسابقات دو نماینده یک نفر در رشته قرائت و یک نفر نیز در حفظ کل از طرف ما حضور خواهند داشت.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی با اشاره به برنامه‌های جانبی سی و سومین مسابقات بین‌المللی قرآن کریم، گفت: برگزاری نمایشگاه در موضوعات و محصولات مختلف، تجلیل از 20 نفر بانوان موفق در عرصه قرآنی، رونمایی از فراخوان دهمین همایش پژوهش‌های قرآنی با عنوان قرآن و انقلاب اسلامی، رونمایی از چهارمین جشنواره ملی قصه‌های قرآنی، برگزاری محافل انس با قرآن کریم در استان‌های تهران و استان‌هاای همجوار از جمله برنامه‌های جانبی مسابقات خواهد بود.

 

وی افزود: آموزش علاقه مندان به برنامه های قرآنی طی 50 کارگروه آموزش، ایجاد میزهای گفت‌وگوی معارفی برای جوانان و نوجوانان در موضوعات مختلف، برگزاری مسابقات بین المللی ویژه روشندلان جهان اسلامی با حضور 20 نماینده از کشورمان، رونمایی از چند کتاب مربوط به قرآن که از سوی استادان و پیشکسوتان قرآنی تهیه شده است، از دیگر برنامه‌های جانبی مسابقات است.

 

رییس سازمان اوقاف و امور خیریه بیان داشت: حضور در حرم امام راحل و جماران، بازدید از اماکن تاریخی و در پایان دیدار با رهبر معظم انقلاب در 29 اردیبهشت ماه از دیگر برنامه‌ها برای شرکت کنندگان در مسابقات بین‌المللی قرآن کریم خواهد بود.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی درباره شعار روزهای سی و سومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم، که به مدت هفت روز خواهد بود، گفت: روز اول «یک امت در سوگ یک فاجعه»، روز دوم «یک امت، یک کتاب»، روز سوم «یک امت، یک رسول»، روز چهارم «امت قرآنی، بیداری اسلامی»، روز پنجم «بانوان امت، طلایه‌داران انس با قرآن»، روز ششم «مقاومت اسلامی، حکومت قرآنی»، روز هفتم « یک کتاب، یک امت» نامگذاری شده است.

 

وی در پایان در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره جوایز برگزیدگان خاطرنشان کرد: نفر اول 60 میلیون نفر دوم 50 میلیون، و نفر سوم 40 میلیون تومان هدیه دریافت خواهند کرد.

 

لازم به ذکر است که مکان مسابقات بین‌المللی قرآن کریم از سالن سران اجلاس به مصلی تهران تغییر مکان داده است./202/807/ب1

ارسال نظرات