۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۷
کد خبر: ۴۲۶۸۱۴
واعظی: 

همت و عزم جدی لازمه تحقق اقتصاد مقاومتی است

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به توصیه رهبر معظم انقلاب اسلامی در سال جاری، گفت: همت و عزم جدی مدیران لازمه تحقق سیاست های ابلاغی اقتصاد مقاومتی است.
محمود واعظی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، محمود واعظی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات عصر امروز در مراسم بهره برداری از طرح های مخابراتی استان آذربایجان شرقی در تبریز، اظهار داشت: حضور حداکثری و همراهی مردم در انتخابات مجلس شورای اسلامی لبیک به دعوت رهبر معظم انقلاب اسلامی بوده است.


وی با تأکید بر این‌که برای رونق اقتصادی هم باید دست به دست دهیم، خاطرنشان کرد: اگر امسال از سوی رهبر معظم انقلاب با عنوان «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» نام‌گذاری شده است، باید دانست که همگان در این راستا مسؤول هستیم، در حقیقت همت و عزم جدی مدیران لازمه تحقق سیاست های ابلاغی اقتصاد مقاومتی است.


واعظی با اشاره به ظرفیت های اقتصادی استان آذربایجان شرقی تصریح کرد: آذربایجان شرقی به جهت ظرفیت های مناسبی که دارا است، در هیأت دولت به عنوان الگو و پیشرو در تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی انتخاب شده است که امیدواریم این انتخاب با برکاتی نیز همراه باشد.


وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این‌که توافق هسته‌ای و برجام موجب گشایش در عرصه‌های مختلف اقتصادی و مالی شده است، اظهار داشت: در طول دو ماه گذشته از امضای برجام اتفاق های مثبتی در روابط اقتصادی کشور با سایر کشورها افتاده است.


وی با تأکید بر این‌که برای تحقق تمام اهداف نیازمند همدلی و همراهی تمام قوا و آحاد مردم هستیم، خاطرنشان کرد: با وجود تلاش های زیاد انجام شده برای باز کردن بندهای بسته شده به دست و پای اقتصاد کشور و برداشتن تحریم ها، عده ای امروز برجام را زیر سؤال می برند.


وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ادامه داد: این عده بی تفاوت به اینکه چه گروهی عامل تحریم ها بودند و آیا نمی توانستیم با حفظ اصول تحریم نشویم، اکنون می گویند دو ماه شد و افتاقی نیفتاد؛ خیلی اتفاق افتاده، این‌که میزان فروش نفت دو برابر شده و همه پول نفت را نقد می گیریم.


واعظی افزود: این‌ که برای انتقال پول تجهیزات خریداری شده از خارج مشکل داشتیم و درصد بیشتر هزینه می کردیم تا پول به دست فروشنده برسد و امروز با گشایش LC این مشکل حل شده است و این‌که رییس جمهوری یک کشور با هیأت 300 نفری به تهران سفر می کند، نشانه موفقیت است.


وی تصریح کرد: دولت متعهد بوده است؛ چرخ اقتصاد کشور را همراه با چرخش سانتریفیوژها به حرکت درآورد، در آستانه تحقق این وعده هستیم و با توجه به گام هایی که برای کاهش تورم و تثبیت نرخ ارز برداشته شده امسال سال رونق اقتصادی است./935/202/ب2

 

ارسال نظرات