۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۹
کد خبر: ۴۲۷۴۷۵
عضو مجمع نمایندگان طلاب حوزه علمیه قم:

عبور منتسبان به شخصیت‌های نظام از خط قرمز نظام اسلامی جامعه را به انحراف می‌کشاند

حجت الاسلام غلامی اراکی با اشاره به دیدار اخیر یکی از فرزندان ارشد نظام با بهاییان گفت: ما در مباحث فرهنگی، سیاسی و امنیتی با فرقه های انحرافی در حال مبارزه هستیم و طبق رهنمودهای رهبر انقلاب اسلامی یکی از نقش های مهم حوزویان پاسخ به شبهات است که پیرامون فرقه های این چنینی وجود دارد.
حجت الاسلام غلامی

حجت الاسلام نجفعلی غلامی اراکی، عضو هیأت علمی دانشگاه خوارزمی تهران، در گفت ‏وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با بیان اینکه مقام معظم رهبری در چند سخنرانی اخیرشان پروژه نفوذ شیطان را مطرح کردند، بیان کرد: متاسفانه مسأله دیداری که فائزه هاشمی با بهائیان داشت را می توان به عنوان یکی از مصادیق پروسه نفوذ دشمنان در بدنه افرادی که شاهد تأثیر در جامعه هستند، می توان تحلیل کرد.

 

وی ادامه داد: هدف اصلی این حرکت این بود که مسائلی که در نظام ما قبیح است و آن را به رسمیت نشناخته ایم به مرور زمان توسط افراد صاحب نام قبح زدایی شود.

 

کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه فرقه بهائیت یک فرقه ضاله، خودساخته و هیچ ریشه عقلی و دینی ندارد، ابراز کرد: این فرقه ساخته و پرداخته ذهن افراد بیماری است و در نظام ما این یک اصل است.

 

عضو هیأت علمی دانشگاه خوارزمی تهران اضافه کرد: این گونه رفتار و عملکردها به سمت این مسأله پیش می رود که قبح این مسأله شکسته شود و این جریان ها برای مردم ما عادی شود.

 

حجت الاسلام غلامی اراکی با بیان اینکه حضور این شخص در این دیدار به نوعی این تلقی را ایجاد می کند که با این رفتار خود به این فرقه ضاله رسمیت داده است، تصریح کرد: ما به نیت افراد نمی توانیم تحلیل مسائل کنیم؛ بازخورد نهایی که از عمل یک فرد در جامعه مشخص می شود مهم است رویکردی که از این مسأله در جامع ایجاد شد این است که این شخص به فرقه ضاله بهائیت رسمیت داده است.

 

استاد دانشگاه با بیان اینکه اگر این رفتارها توسط افرادی که منتسب به شخصیت های مؤثر نظام هستند صورت بگیرد قبح زدایی کار چند برابر می شود، ابراز کرد: لازم است در برابر این حرکت غیر منطقی برخورد عاقلانه ای صورت بگیرد.

 

کارشناس مسائل سیاسی افزود: ما در مباحث فرهنگی، سیاسی و امنیتی با فرقه های انحرافی در حال مبارزه هستیم و طبق رهنمودهای رهبر انقلاب اسلامی یکی از نقش های مهم حوزویان پاسخ به شبهات است که پیرامون فرقه های این چنینی وجود دارد.

 

وی ادامه داد: حال اگر کسی که منتسب به شخصیت مهم نظام است یک رفتار مانند رفتار این شخص انجام دهد طبیعی است که تلاش کارشناسان و پاسخگویی به شبهات و تلاش های فرهنگی و سیاسی تحت الشعاع قرار خواهد گرفت.

 

حجت الاسلام غلامی اراکی در پایان گفت: این مسأله یک امر مهم است و از شخص آقای هاشمی رفسنجانی انتظار می رود که این اتفاق را به صورت جدی تری تحلیل و بررسی کند و اگر اقدامی لازم است انجام دهد تا اگر این حرکت در جامعه تبعات منفی داشت آن را خنثی کند./875/ت303/س

ارسال نظرات