۰۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۱
کد خبر: ۴۲۹۴۴۸
مدیرکل اوقاف و امورخیریه مازندران:

ترویج فرهنگ وقف زمینه ساز دستاوردهای ارزشمندی برای نظام اسلامی است

مدیرکل اوقاف و امورخیریه مازندران با بیان این که ترویج فرهنگ وقف زمینه ساز دستاوردهای ارزشمندی برای نظام اسلامی است، افزود: ضرورت دارد از فرصت های خود به بهترین نحو ممکن و آن گونه که شایسته است استفاده کنیم.
مدیرکل اوقاف و امورخیریه مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام ستار علیزاده، مدیرکل اوقاف و امورخیریه مازندران امروز در کارگروه مشترک استانی تفاهم نامه سازمان اوقاف و ثبت که در دانشگاه شمال آمل برگزار شد، اظهار داشت: در ایام گرانقدری قرار داریم که می توانیم توفیق فراگیری تعالیم والای دینی و اسلامی را داشته باشیم.

 

وی تصریح کرد: ماه مبارک رمضان را در پیش داریم که اوج فراهم کردن بستر عبودیت، بندگی و راز و نیاز با خداوند متعال است.

 

حجت الاسلام علیزاده افزود: تعامل و همکاری خوبی میان ادارات اوقاف و امور خیریه و ثبت اسناد و املاک مازندران وجود دارد که فعالیت های ارزنده ای صورت می گیرد.

 

مدیرکل اوقاف و امورخیریه مازندران با بیان این که گرفتن سند مالکیت بهترین کار در حوزه تثبیت مالکیت موقوفات است، گفت: سند مالکیت ماندگارترین اقدام در حوزه وقف است که اثرگذاری بسیاری دارد.

 

وی تصریح کرد: سند مالکیت موقوفات سبب می شود تا جلوی تعرض موقوفه خواران گرفته شود و برکات ارزشمندی داشته باشد.

 

حجت الاسلام علیزاده ادامه داد: هر قدمی که برای موقوفات برداشته می شود اجر و ثواب بسیاری دارد که برکت وافری پیدا می کند.

 

مدیرکل اوقاف و امورخیریه مازندران با بیان این که کار ما خدمت به آستان اهل بیت معصومین(ع) است، گفت: خدمت به خاندان عصمت و طهارت افتخاری ارزشمند و گرانقدر است که زمینه ساز سعادت و رستگاری انسان می شود.

 

وی ادامه داد: سال پرکار و موفقیت آمیز را پشت سر گذاشتیم و به فرموده مقام معظم رهبری در سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل قرار داریم که می توانیم با بهره گیری درست از ظرفیت ها سالی پرثمر داشته باشیم.

 

حجت الاسلام علیزاده خاطرنشان کرد: گسترش بسیار در حوزه سنددار کردن موقوفات ماندگار و گام ارزشمندی است که برای همیشه باقی می ماند.

 

مدیرکل اوقاف و امورخیریه مازندران با بیان این که ترویج فرهنگ وقف زمینه ساز دستاوردهای ارزشمندی برای نظام اسلامی است، افزود: ضرورت دارد از فرصت های خود به بهترین نحو ممکن و آن گونه که شایسته است استفاده کنیم.

 

وی ادامه داد: در سال 94 برای 746 موقوفه با 20 هزار و 289 هکتار و 19 هزار و 432 رقبه سند مالکیت صادر شده است که شاهد رشد چندین برابری در این حوزه هستیم.

 

حجت الاسلام علیزاده خاطرنشان کرد: در سال 94 در شرایطی توانستیم این میزان از سند مالکیت را با همکاری ارزنده اداره کل ثبت اسناد و املاک مازندران داشته باشیم که در سال 91 تعداد نود و دو سند، سال 92 تعداد نود و هفت سند و سال 93 تعداد پانصد و هشتاد و هشت سند صادر شده بود.

 

مدیرکل اوقاف و امورخیریه مازندران ادامه داد: همه ما باید تلاش کنیم تا از فرصت ها و ظرفیت های موجود برای ترویج فرهنگ وقف در جامعه استفاده کنیم که ضرورتی اساسی و مهم است./1314/202/ب2

ارسال نظرات