۱۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۵
کد خبر: ۴۳۰۸۰۷
مدیرکل اوقاف و امورخیریه مازندران:

روحانیت زمینه ترویج روحیه انقلابی را در جامعه فراهم کند

مدیرکل اوقاف و امورخیریه مازندران با بیان این که روحانیت باید زمینه ترویج روحیه انقلابی را در جامعه فراهم کند، گفت: روحانیت در طول تاریخ اسلام و شیعه زحمات ارزشمندی صورت داده است.
مدیرکل اوقاف مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام ستار علیزاده، مدیرکل اوقاف و امورخیریه مازندران شب گذشته در همایش بزرگ یاوران وقف و طلایه داران تبلیغ که در آستانه ماه مبارک رمضان در بقعه متبرکه ناصرالحق آمل برگزار شد، اظهار داشت: روحانیت در طول تاریخ اسلام و شیعه زحمات ارزشمندی صورت داده است.

 

وی با بیان این که مسائلی که رهبری تأکید دارند نشانگر فشار بسیار زیاد دشمن است، گفت: وجود روحیه انقلابی ضرورت دارد که رهبری در دیدار با گروه های مختلف به آن اشاره می کنند.

 

حجت الاسلام علیزاده خاطرنشان کرد: دشمن درصدد تضعیف روحیه انقلابی ملت ایران و دلدادگان انقلاب است، که اگر روحیه انقلابی را از ما بگیرند می توانند اهداف خود را محقق کنند، از این رو ما به این روحیه نیازمند هستیم.

 

مدیرکل اوقاف و امورخیریه مازندران ادامه داد: روحانیت زمینه ترویج روحیه انقلابی را در جامعه فراهم کنند که می توانند در این عرصه نقش ارزنده ای داشته باشند.

 

وی تصریح کرد: مقابله با نفوذ دشمنان و گسترش بصیرت و آگاهی به عنوان اموری اساسی و مهم است که باید به نحو شایسته ای به آن توجه شود.

 

حجت الاسلام علیزاده با بیان این که اگر زمینه نهادینه کردن وقف در جامعه صورت گیرد همه مشکلات ما حل می شود، گفت: حوزه وقف مظلوم واقع شده است که باید زمینه گسترش آگاهی ها را در این عرصه فراهم کنیم.

 

مدیرکل اوقاف و امورخیریه مازندران با اشاره به این که وقف و اقتصاد مقاومتی ارتباط تنگاتنگی با هم دارد، بیان داشت: باید وقف را جدی گرفته و توجه شایسته ای به آن صورت گیرد.

 

وی ادامه داد: برای 746 موقوفه و بیش از 19 هزار رقبه سند مالکیت صادر شده است که این آمار بی سابقه و بسیار ارزشمند است.

 

حجت الاسلام علیزاده با بیان این که 5300 سند اجاره تنظیم شده است، تصریح کرد: 162 پروژه عمرانی در حوزه بقاع متبرکه در حال انجام و اجرا است.

 

مدیرکل اوقاف و امورخیریه مازندران با اشاره به این که نگاه مردم به موقوفات با همکاری علما، ائمه جمعه و اصحاب رسانه تغییر کرده است، گفت: 165 وقف جدید در سال گذشته داشتیم که هر میزانی بیشتر ورود پیدا کنیم زمینه ترویج وقف های جدید و مورد نیاز جامعه را فراهم می کنیم.

 

حجت الاسلام اسماعیل رمضانی، رییس اداره تبلیغات اسلامی آمل در این همایش اظهار داشت: در سال گذشته 419 مبلغ به مناطق شهری و روستایی آمل اعزام شدند.

 

وی تصریح کرد: امسال تلاش های لازم را صورت می دهیم تا بتوانیم آمار حضور روحانیان را گسترش دهیم که در این راستا تمهیدات لازم صورت گرفته است.

 

حجت الاسلام رمضانی افزود: پیش از ماه مبارک رمضان توانستیم همایش های منطقه ای و بخشی را برای بسترسازی حضور خوب روحانیان در سطح شهرستان داشته باشیم.

 

رییس اداره تبلیغات اسلامی آمل خاطرنشان کرد: همزمان با ماه مبارک رمضام برنامه های متنوع فرهنگی و مذهبی در سطح مساجد شهرستان آمل همراه با محافل نورانی انس با قرآن کریم صورت می گیرد./1314/202/ب2

ارسال نظرات