۱۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۳
کد خبر: ۴۳۰۸۱۲
حجت‌‌الاسلام لطفی نیاسر تشریح کرد؛

برنامه‌‌های صداوسیمای استان قم برای ماه مبارک رمضان/ پشتیبانی مرکز قم از شبکه‌‌های سراسری

مدیرکل صداوسیمای استان قم با اشاره به فرا رسیدن ماه مبارک رمضان برنامه‌‌های صدا و سیمای استان قم در ماه ضیافت الله را تشریح کرد.
حجت الاسلام محمد لطفی نیاسر مدیرکل صداوسیمای استان قم

حجت الاسلام محمد لطفی نیاسر مدیرکل صداوسیمای استان قم در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به فرا رسیدن ماه مبارک رمضان برنامه های صداو سیمای استان قم در ماه ضیافت الله را تشریح کرد.

 

وی با تأکید بر این که برنامه ریزی مفصلی در صداوسیمای استان قم برای ماه مبارک رمضان انجام شده است، افزود: از مأموریت های عمده مجموعه صداوسیمای استان قم پشتیبانی از شبکه های سراسری صداوسیما است.

 

مدیرکل صداوسیمای استان قم با بیان این که امسال برنامه سحرگهان با همکاری حرم مطهر حضرت معصومه(س)  تهیه شده و از شبکه نور پخش می شود، اظهار داشت: این برنامه به صورت زنده و همزمان از شبکه 3 سیما نیز پخش خواهد شد.

 

وی ادامه داد: در برنامه سحرهای ماه مبارک رمضان قرائت قرآن سحرگاهی داریم که با تصاویر مسجد مقدس تلفیق شده برای مخاطبان پخش می شود، برنامه دیگر جزء خوانی ویژه نوجوانان است که در حرم مطهر بانوی کرامت برگزار می شود که عیر از سیمای قم از شبکه دوم سیما نیز پخش خواهد شد.

 

حجت الاسلام لطفی نیاسر با بیان این که با هماهنگی های صورت گرفته برنامه جزء خوانی عمومی در حرم مطهر از شبکه های نور و سوم سیما به صورت زنده پخش می شود، ابراز داشت: با توجه به پشتیبانی مرکز قم از شبکه های سراسری برنامه های گوناگون حرم مطهر به ویژه سخنرانی های این مکان مطهر که سخنرانان نامی کشور هستند غیر از این که پخش زنده خواهد شد به شبکه 5 نیز به صورت تولیدی فرستاده می شود.

 

مدیرکل صداوسیمای استان قم بیان کرد: برنامه های کارشناسی ماه مبارک رمضان با حضور حضرات آیات مکارم شیرازی و سبحانی از برنامه های تولید شده در صداوسیمای مرکز قم به شمار می رود که در شبکه های سراسری پخش می شود.

 

وی عنوان کرد: ان شاءالله برنامه پرمخاطب شهر یاکریم نیز هر روز به مخاطبان ارائه می شود، این برنامه مجموعه ای از گفت وگوهای خودمانی با سوژه های گوناگون از افراد برگزیده و ویژه تا خیرین است، بخشی ازاین برنامه نیز با دوستان بهزیستی مشارکت می شود که کمکی به خانواده های تحت پوشش بهزیستی باشد.

 

مدیرکل صداوسیمای استان قم خاطرنشان کرد: همچنین بخشی از این برنامه با مجموعه کمیته امداد کار می شود که به عزیزانی که تحت پوشش کمیته امداد هستند کمکی صورت گیرد، هر سال چندین خانه با مشارکت خیرین به این عزیزان اهدا می شود، این برنامه بسیار مفصل  است که سابقه خوبی در مجموعه قم دارد.

 

وی اضافه کرد: برنامه خانواده در رمضان و مهربانو نیز با حضور کارشناسان و بر اساس نیازهای خانواده ها در ماه مبارک رمضان روی آنتن می رود؛ رادیو قم نیز برنامه های سحری و افطار را برگزار می کند و برنامه ریزی شده که با حضور کارشناسان متعدد برنامه های خوبی از طریق رادیو به شنوندگان ارائه شود.

 

حجت الاسلام لطفی نیاسر  در پایان گفت: کار دیگری که امسال صورت گرفته این است که تقریبا همه نمازهایی که در قم برگزار می شود هر کدام از آن ها به نوعی در شبکه های سراسری پخش خواهد شد./1323/ت302/ی

ارسال نظرات