۱۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۵
کد خبر: ۴۳۱۱۲۰
کارشناس سیاسی:

استقلال فرهنگی تضمین کننده نظام اسلامی است

کارشناس سیاسی با اشاره به اینکه سیاست گذاری و نوع انتصاب متولیان امور فرهنگی در سال های اخیر ولنگاری در فرهنگ را به همراه داشته است، گفت: استقلال فرهنگی تضمین کننده ابعاد و حوزه های دیگر نظام اسلامی حتی حوزه های سیاسی و اقتصادی است.
محرومیت‌زدایی فرهنگی

محمدجعفر فلسفی، کارشناس سیاسی و فعال فرهنگی، در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی، انقلابی فرهنگی و استقلال فرهنگی تضمین کننده ابعاد و حوزه های نظام اسلامی حتی حوزه های سیاسی و اقتصادی است، گفت: دغدغه های فرهنگی از سوی امام راحل(ره) و رهبر معظم انقلاب بارها مورد تأکید قرار گرفته است.

 

کارشناس سیاسی با بیان ارتباط وقوع ولنگاری فرهنگی در مقاطعی از زمان با باورهای مسؤولان و متولیان امر فرهنگ و اینکه مسؤولان متولی فرهنگ در دوره اصلاحات اعتقادی به تهاجم فرهنگی نداشتند افزود: نتیجه چنین نگرشی عدم برنامه ریزی برای چنین رویارویی و در واقع پاک کردن صورت مسأله است.

 

فعال فرهنگی تصریح کرد: در 3 سال اخیر سیاست گذاری و نوع انتصاب متولیان امور فرهنگی ولنگاری در فرهنگ را به همراه داشته است و خروجی حضور افراد غیر متعهد به رعایت چارچوب ها و خطوط قرمز باورهای دینی تولید فیلم ها و برنامه ها تقدس زدایانه از دین است.

 

این مقام مسؤول با بیان اینکه باید منتصبان و سلایق فکری آنها مورد کنکاش و نقد جدی قرار گیرد، افزود: در سیاست گذاری های فرهنگی هجمه و تضعیف چارچوب ها و موازین اخلاقی همچون نوع نگاه اعتقادی و باورهای دینی که مبنای شکل گیری انقلاب اسلامی هستند تضعیف باور و اعتقادهای دینی را به همراه خواهد داشت.

 

وی در ادامه با اشاره به اینکه پیروی از الگوهای غرب زده و تجربه های تلخ تاریخی همچون ماجرای اندلس و بهره بری از روش های ضد فرهنگی در آن برای تضعیف اعتقادها و باورهای دینی استفاده می شود، خاطرنشان کرد: عوامل و آسیب های اجتماعی در صورت دغدغه بودن برای خنثی سازی آنها باید تلاش شود اما در صورت اهمال محصولات فرهنگی تناسبی با واقعیت ها نخواهند داشت و با توجه به ضعف های موجود در جامعه و عدم نظارت ولنگاری در فرهنگ پیش خواهد آمد./9456/303/ب3

ارسال نظرات