۱۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۴
کد خبر: ۴۳۱۲۴۹
استاد حوزه علمیه:

دشمنی آمریکا با انقلاب ایران ریشه در دشمنی شیطان با انسان دارد

حجت الاسلام اکبر نژاد گفت: آمریکا به دلیل اینکه از انقلاب اسلامی سیلی خورده است به دشمنی با این انقلاب مردمی می‌پردازد.
سخنرانی مذهبی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمدتقی اکبر نژاد، خطیب معروف استان تهران شامگاه سه‌شنبه 18 خرداد در مهدیه امام حسن مجتبی(ع) تهران، گفت: یکی از اشکالات سلوکی ما این است که نه می‌دانیم چه چیزی را حمل می‌کنیم و نه می‌دانیم که در این راه چه خطراتی در راه است.

 

وی افزود: امام علی(ع) می‌فرمودند؛ «انسان با اینکه موجود کوچکی است اما یک دریای بزرگ درون خود دارد». انسان باید توجه داشته باشد که وقتی آفریده شد خداوند احسنت گفت، متاسفانه خیلی از اوقات افراد خود را دست کم می‌گیرند.

 

استاد حوزه علمیه ابراز داشت: یکی از روش‌های نفوذ شیطان این است که مانند دلالان بازار، ارزش انسانی را کم ارزش می‌کند. انسان باید بفهمد یک فضای فیزیکی نیست، بلکه یک تنگ است که خداوند خواسته است روح و جان خود را در آن بریزد.

 

استاد حوزه علمیه با اشاره به سخنانی از امام علی(ع)، بیان داشت: امیر مومنان فرمودند که؛ مقصد نهایی انسان بهشت است، پس انسان نباید خود را به کمتر از آن بفروشد. در روایات دیگری نیز آمده است وقتی که انسان‌ها وقتی وارد بهشت می‌شوند آنقدر در ارتباط عاطفی با خداوند قرار می‌گیرند دیگر لذات بهشتی را هم از یاد می‌برند.

 

وی تأکید کرد: تمام دعواهای عالم برای این است که تمام مردم در پل جهان متوقف شده‌اند، در حالی‌که امام حسین(ع) دنیا را یک معبر برای عبور معرفی می‌کردند.

 

حجت الاسلام اکبر نژاد تصریح کرد: متاسفانه یکی از نقاط ضعف ما این است که نمی‌دانیم چه دشمنانی در مسیر سلوک ما وجود دارد و آن‌ها را نیز شناسایی نکرده‌ایم، در حالی‌که امام سجاد(ع) این موضوع را با شکوه و شکایت از شیطان اعلام می‌‌کند.


 

وی اضافه کرد: خداوند در برخی از موضوعات بسیار تأکید دارد، پس باید توجه داشت این موضوعات در سلوک بسیار اهمیت دارد، برای مثال در قرآن کلمه شیطان بیش از 70 بار و کلمه ابلیس را بیش 10 بار اشاره کرده است، پس باید همین شیطان یکی از موانع مهم در مسیر سلوک است. دلیل این همه اشاره از سوی خداوند این است که این دشمن(ابلیس) بسیار مهم است و نباید از آن غفلت کرد.
 

استاد حوزه علمیه خاطرنشان کرد: شیطان به دلیل کینه‌ای که از انسان از خداوند یک درخواست می‌کند و آن درخواست این است که به ازای 6 هزار عبادتش خداوند به او تا قیامت فرصت بدهد تا بتواند بر ضد فرزند آدم تلاش کند. یکی از موارد مهمی که باید توجه داشت که شیطان به سادگی نا امید نمی‌شود و حتی به پیامبران اوالعزم نیز می‌خواهد نفوذ کند.

 

حجت الاسلام اکبر نژاد گفت: ملت ایران 40 سال پیش یک انقلاب کرد، هند نیز با آن همه جمعیت انقلاب کرد ولی نتوانست اندازه ایران پای انقلاب خود بایستد. از اول انقلاب تا کنون بسیاری از بزرگان تاریخ را در ایران ترور کردند، حتی بسیاری از پروژه‌های براندازی را پیش گرفتند اما نتوانستند موفق شوند.


وی اضافه کرد: در اوایل انقلاب گروهک‌ منافقین کارهای بسیار بی رحمانه را بر علیه مردم به کار بردند و بیش از 12 هزار نفر را به جرم علاقه به انقلاب کشتند. در جریان جنگ نیز ما بسیار ضربه خوردیم، ضربه‌ای که خوردیم این بود که حتی امثال باکری که نیروهای انقلاب بودند را از انقلاب گرفت.


 

استاد حوزه علمیه تصریح کرد: تمام این دشمنی‌هایی که بر علیه نظام و انقلاب ما صورت گرفته است به این دلیل است برخی خود را به شیطان فروختند و فضیلت انقلاب ما را مورد حمله قرار دادند.

 

وی گفت: تفکرات سرمایه‌داری و کمونیسم هم آمدند که دین را از بین ببرند، این مانیفست‌ها اساسی را دنبال می‌کنند که دین را از بین ببرند، در حالی که امام راحل(ره) ظهور کرد تا زیر گوش این مانیفست‌ها بزند و جلوی آنها بایستد، اگر امام خمینی(ره) از این تفکرات کمی استفاده می‌کرد، هرگز استکبار با ما  دشمنی نمی‌کرد. آمریکا که سرکرده استکبار است چون از انقلاب ما ضربه خورده به دنبال ضربه زدن است، اما متاسفانه امروز برخی خیلی خوش خیال هستند و فکر می‌کنند باید با آمریکا مذاکره شود و به آن لبخند زد.

 

حجت الاسلام اکبر نژاد در پایان گفت: آمریکا به دلیل اینکه ابهتش ضربه خورده دشمنی می‌کند، کارهای خصمانه‌ای هم که هرچند وقت یکبار می‌کند به همین دلیل است، ولی متاسفانه یک عده فکر می‌کنند ما فقط یک دعوای اقتصادی با آمریکا داشته‌ایم و می‌شود آن‌را رفع و رجوع کرد، همان‌طور که جلوی شیطان. رهبر معظم انقلاب نیز به همین دلیل است که به موضوع خودسازی بسیار تأکید می‌کنند، زیرا امروز در یک راه غیرقابل بازگشت هستیم که یا در این راه از بین می‌رویم و یا به پیروزی می‌رسیم./856/202/ب3

ارسال نظرات