۲۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۶
کد خبر: ۴۳۲۰۲۶
حجت الاسلام ذوالنور در گفت و گو با رسا:

بان کی مون برای حفظ جایگاهش مجبور به اطاعت از سران سلطه است/ مسؤولان دلداده وعده های پوچ آمریکا نباشند

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی گفت: بان کی مون برای حفظ جایگاه خود مجبور به تسلیم در برابر نظام سلطه است ومجبور به پذیرش رسوایی در برابر افکار عمومی است و از این رو گفته است خروج نام آل سعود از ناقضان حقوق کودک تصمیم دردناکی برایش بوده است.
حجت الاسلام ذوالنور

حجت الاسلام مجتبی ذوالنور در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارتباط با خروج نام آل سعود از  از لیست سیاه ناقضان حقوق کودکان توسط سازمان ملل،  در سخنانی اظهار کرد: نظام سلطه یک سیستم پیچیده هماهنگ است که طبیعتا  وظیفه آن تامین منافع قدرت های بزرگ است.

 

وی با بیان اینکه این تامین منافه به هر قیمتی که انجام می شود حتی ممکن است  به نابودی قدرت های کوچکتر و پایمال شدن و نابود شدن حقوق کودکان صورت گیرد، افزود: نظام سلطه همسو و با هم پوشانی کامل با یکدیگر  کار می کنند و گاهی هم  ممکن است آنقدر فضا فضای روشنی باشد و یک موضوعی برجسته باشد که از نظر افکار عمومی جهان دیگر نظام سلطه امکان پنهان کردن و اختفا آن را نداشته باشد  لذا مجبورند در این موارد یک موضعی بگیرند.

 

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: چون پیچیدگی این نظام  بسیار بالا است گاهی ممکن است فرصت هماهنگی و امکان هماهنگی نداشته نباشند یا یک دستگاهی  برای تبرئه خود مجبور شود یک موضعی بگیرد مثل آقای بان کی مون و موضع اخیری که گرفت و نام آل سعود را از ناقضان حقوق کودک خارج کرد.

 

وی  با بیان اینکه این تصمیم ممکن است تبعاتی برای آن شخص یا گروه داشته باشد، تصریح کرد: کسانی که در نظام سلطه وجود دارند یا محور هستند از قبیل  کشورهای آمریکا، انگلیس و آلمان و رژیم اشغالگر قدس  و یا تابع و گوش به فرمان هستند مثل رژیم اردوغان، رژیم آل سعود و قطر که به عنوان نوکر خدماتی را به نظام سلطه می کنند و هم به عنوان  عامل دستورات آن ها را انجام می دهند و هم حمایت هایی را از اربابان خود طلب می کنند.

 

حجت الاسلام ذوالنور گفت: اگر زمانی حرکتی بر علیه آن ها صورت گیرد سران نظام سلطه آن حرکت را بررسی می کند که این حرکت تاثیر در برنامه های آتی آن ها دارد یاخیر و نفع  نظام سلطه را تامین می کند یا به ضررش است، اگر جایی آنقدر منفعت نظام سلطه بالا است که باید یکی از نوکران را قربانی کند طبیعتا همان حرکت را انجام می دهد.

 

وی ادامه داد:  ممکن است آن حرکت  افتضاح بسیار برجسته وروشن باشد که و نتوانند کتمانش کنند مثل نسل کشی که  در یمن صورت گرفته است  ولی اگر بر ملا شود اسرائیل و آمریکا  و سران نظام سلطه مجبور خواهند شد حرکتی بر علیه عربستان انجام دهند و آن زمان منجر به  تعطیل شدن برنامه های آن ها در منطقه خواهد شد.

 

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مضراتی که تصمیم گیری برای نظام سلطه  درباره این موضوع دارد چون راهبرد جنگ نیابتی در منطقه که هدف آن ها است تحت الشعاع قرار خواهد گرفت، اظهار کرداین موضوع باعث شد تا جنایات آل سعود در یمن  مورد بررسی قرار گیرد به طوری که بدون هماهنگی و یا تحت فشار افکار عمومی بان کی مون  مجبور بوده عربستان را محکوم کند.

 

وی  با بیان اینکه بان کی مون بر سر دو راهی قرار گرفتن در مقابل افکار عمومی و یا سران نظام سلطه قرار گرفته است، بیان کرد: اگر فرد آزادی باشد سر موضع خود می ایستد و عقب نشینی نمی کند ولی اینجا چون در حفظ جایگاه خود مجبور به تسلیم در برابر نظام سلطه است، مجبور به پذیرش رسوایی در برابر افکار عمومی است و از این رو گفته است تصمیم دردناکی گرفتم.

 

حجت الاسلام ذوالنور  گفت: آنچه که باید وجهه همت جهان سوم و جهان اسلام باشد خروج از نظام سلطه و تقابل با نظام سلطه و تغییر در نحوه اداره  دنیا و نهادهای بین المللی است که ما امیدواریم با افزایش بیداری اسلامی  بیداری ملت ها و وحدت اسلامی این تقابل با نظام سلطه در دنیا اتفاق بیافتد.

 

وی در بخش دیگری از سخنانش در ارتباط با دلبستگی برخی افراد در داخل کشور  به نهادهای بین المللی گفت: این اقدام سازمان ملل نشان داد دلبستگی ها و تعلقات و امیدهای برخی ها به آن ها یک امید واهی و بی مورد است که البته  بارها و بارها بهشون ثابت شده  و خودشون هم میدانند.

 

وی با بیان این که این افراد قدرت مقاومت را از دست دادند و دچار وادادگی شدند  و روحیات انقلابی آن ها ضعیف شده است، اظهار کرد:  آنهایی که مقاومت می کنند و از حریت برخوردار هستند مزه نصرت الهی را خواهند چشید  و از آن برخوردار خواهند بود  و ما امیدواریم مسؤولان ما اتفاقاتی که می افتد تلنگری برایشان باشد که نباید دلداده وعده های پوچ  و رفتار منافقانه نظام سلطه و نهادهای تحت امر آن ها قرار بگیرند./858/ت302/ج
 

ارسال نظرات