۲۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۴
کد خبر: ۴۳۲۶۹۰
فعالیت‌ تبلیغی یک روحانی برای کودک و نوجوان؛

تولید دانشنامه قرآنی کودک و نوجوان با ۱۲۰۰ مدخل/ انتشار کتاب «شب صورتی»

حجت الاسلام سالاری با اشاره به فعالیت هایی که در زمینه کودک و نوجوان انجام داده است، گفت: کتابی با عنوان «رؤیای نیمه شب» تألیف شده است که قلم خوبی دارد و همچنین یک دانشنامه بزرگ قرآنی، کتابی با عنوان «شب صورتی» و سریال انیمیشینی «آخرین فرستاده» برای نوجوانان در حال آماده سازی است.
حجت الاسلام مظفر سالاری، کارشناس حوزه ادبیات، فعال عرصه کودک و نوجوان در زمینه داستان نویسی و عضو هیأت مدیره مجله پوپک و سلام بچه ها

حجت الاسلام مظفر سالاری، کارشناس حوزه ادبیات، فعال عرصه کودک و نوجوان در زمینه داستان نویسی و عضو هیأت مدیره مجله پوپک و سلام بچه‌ها، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به ضرورت بازنگری در روابط بین والدین و فرزندان در ماه رمضان اظهار داشت: والدین باید در رابطه با فرزندان خود در ماه رمضان مهرورزی و شادابی بیشتری برخورد کنند.

 

وی ادامه داد: والدین باید به گونه ای با فرزندان خود برخورد کنند تا فرزندان از این ماه عزیز خاطره خوبی در ذهن داشته باشند و مشتاق رسیدن به سن تکلیف و روزه گرفتن در این ماه بشوند نه این که به گونه ای برخورد کنند تا فرزندان از روزه و رمضان بدشان بیاید.

 

حجت الاسلام سالاری در ادامه با اشاره به فعالیت هایی که اخیرا در زمینه کودک و نوجوان از سوی وی صورت گرفته است، ابراز داشت:  اخیرا کتابی با عنوان «رؤیای نیمه شب» تألیف کرده ام که در جشنواره کتاب و زندگی برگزیده و تا کنون هزار نسخه از آن در سطح کشور توزیع شده است و همچنین یک برنامه تلویزیونی هفت یا هشت دقیقه ای نیز از روزهای آینده در ماه رمضان از تلویزون پخش خواهد شد.

 

رؤیای نیمه شب کتابی خوشخوان و همراه با درون مایه دینی

وی در  ادامه گفت: کتاب رؤیای نیمه شب رمانی دینی و خوشخوان است که از درون مایه دینی برخوردار بوده و به تبیین سبک زندگی، مدیریت عشق، مطالبی در مورد تشرف خدمت امام زمان(عج) می پردازد که مطالب در ارتباط با تشرف از سند معتبر و واقعی برخوردار است.

 

کارشناس حوزه ادبیات داستانی اضافه کرد: این کتاب طرح را گسترش داده و با محوریت قرآن و اهل بیت(ع) به وحدت میان مذاهب اسلامی پرداخته است و در این کتاب سعی شده است که هیچ گونه مسأله منفی و تخریبی نداشته باشد و این اطمینان را می دهم کسانی که به مطالعه علاقه دارند از مطالعه این کتاب لذت می برند و کسانی هم که با کتاب سر و کاری ندارند با توجه به این کتاب به خواندن آن علاقه مند می شوند.

 

وی با اشاره به فعالیت های دیگر خود در زمینه کودک و نوجوان ابراز داشت: کتاب دیگری برای نوجوانان با عنوان «شب صورتی» و کتابی درباره شخصیت دعبل خزاعی در مراحل انتشار است و همچنین یک دانشنامه قرآنی برای نوجوانان در حال کار است که اگر این کتاب به آخر برسد بزرگترین کتاب مرجع دینی برای نوجوانان خواهد شد.

 

تولید دانشنامه قرآنی کودک و نوجوان با 1200 مدخل

حجت الاسلام سالاری افزود: در کتاب دانشنامه قرآنی 1200 مدخل قرآنی برای کودکان و نوجوانان به صورت الفبایی نوشته شده است و کارهای دیگری نیز در حال آماده سازی است که از جمله آن ها یک سریال انیمیشین با عنوان «آخرین فرستاده» است که در مورد شخصیت پیامبر اسلام تهیه شده است؛ این برنامه به صورت شش قسمت 10 دقیقه ای و به شکل سه بعدی آماده شده است که در شبکه برون مرزی سحر در حال پخش است و این برنامه نیز خود بزرگترین پروژه انیمیشینی در کشور خواهد بود./1330/ت302/س

ارسال نظرات