۲۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۹
کد خبر: ۴۳۲۸۱۵
مسؤول مدارک علمی حوزه های علمیه کشور:

مساجد سنگر های اعتقادی اسلام هستند

مسؤول مدارک علمی حوزه های علمیه کشور با بیان اینکه مساجد سنگرهای اعتقادی مسلمانان هستند، گفت: هرکدام از ائمه جماعات، هیئت امنا و مداحان که ارکان مساجد هستند باید با عمل به وظایف سنگینی که بر عهده‌دارند، مساجد را رونق بخشند.
حجت الاسلام حامدی، مسؤول مدارک علمی حوزه های علمیه کشور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت‌الاسلام‌ محمدرضا حامدی مسؤول مدارک علمی حوزه های علمیه کشور عصر امروز در همایش ائمه جماعات، هیئت‌امنا و مداحان در حسینیه امام خمینی (ره) بابیان اینکه مساجد سنگرهای اعتقادی مسلمانان هستند، گفت: هرکدام از ائمه جماعات، هیئت امنا و مداحان که ارکان مساجد هستند باید با عمل به وظایف سنگینی که بر عهده‌دارند، مساجد را رونق بخشند.

 

وی با تأکید بر آماده‌سازی مساجد برای تجمع عبادی مؤمنان و مسلمانان، خاطرنشان کرد: مرکز رسیدگی به امور مساجد صرفاً فضای ظاهری مساجد را موردبررسی قرار نمی‌دهد، بلکه به ظرفیت‌ها و کارکردهای مسجد نیز در شهرها و روستاها توجه ویژه‌ای دارد.

 

مسؤول مدارک علمی حوزه های علمیه کشور بر وحدت و همکاری هیئت‌امنا و فرماندهان پایگاه‌ها تأکید کرد و بابیان نقش و کارکرد بسیج، افزود: برنامه‌های بسیج، بستر جذابی برای جذب مردم به مساجد را فراهم می‌سازد و هر چه آمار حضور مردمی در مساجد بیشتر باشد، نشان از کارکرد بهتر پایگاه‌های مقاومت است.

 

وی وحدت و همگرایی را دیگر کارکرد مساجد برشمرد و افزود: همگرایی یعنی اینکه تمام اعضا و گروه‌ها هنگام اوقات نماز، در کنار هم و رو به یک قبله و تحت بندگی حضرت حق، به یک پیش‌نماز واحد اقتدا کرده و نماز به‌جای می‌آورند و این نشان‌دهنده وحدت و همگرایی آن‌هاست.

 

حجت‌الاسلام حامدی بابیان اینکه مسجد خانه خدا و جایگاه عبادت و پایگاه سیاست است، ابراز داشت: همه اتفاق‌های مهم تاریخ اسلام در مسجد شکل‌گرفته است، بسترساز مهم‌ترین اتفاق عالم بشری که ظهور است، در مسجد است، این مسجد است که برای انقلاب جهانی، جریان سازی می‌کند.

 

وی با تأکید بر جدید گرفتن پایگاه مسجد، خواستار انسجام بیشتر در برنامه‌های و فعالیت مساجد شد و ابراز داشت: مساجد باید با همکاری تمام اعضا و نمازگزاران به یک پایگاه معارف اسلامی و آموزه‌های دینی برای تربیت نسل جوان تبدیل شود.

 

مسؤول مدارک علمی حوزه های علمیه کشور در مورد مهم‌ترین مأموریت مساجد ادامه داد: اکنون بیشتر فعالیت‌های مساجد به برگزاری مراسم‌های مذهبی خلاصه‌شده است، این عملکرد چیزی نیست که از مساجد انتظار می‌رود، مساجد باید در حوزه مشاوره، فعالیت‌های اقتصادی، فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی نیز فعالیت داشته باشند.

 

وی ادامه داد: مسجد پایگاه جهاد، اجتماع و از بین رفتن کینه‌ها و بغض‌ها و یکی شدن دل‌ها است، پس باید از چنین خصلت مسجد استفاده کنیم، اجتماعی که فردی بیاید و فردی برود، آن جماعت نیست، هدف از مسجد به‌عنوان پایگاه اسلام خدمت به اسلام است، مسجد بدون روح انقلابی نمی‌تواند به اسلام خدمت کند./854/202/ب3

ارسال نظرات