۲۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۴
کد خبر: ۴۳۲۹۰۹
خطیب جمعه نجف آباد:

لغو محکومیت عربستان از سوی سازمان ملل شرافت و انسانیت را نابود کرد

حجت الاسلام حسناتی در خطبه های این هفته با اشاره به تصمیم سازمان ملل در لغو محکومیت صادر شده نسبت به جنایات عربستان درباره مردم یمن، گفت: این تصمیم شرافت و انسانیت را نابود کرد.
حجت الاسلام حسناتی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نجف آباد، حجت الاسلام مصطفی حسناتی، نماینده ولی فقیه و امام جمعه نجف آباد، در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته، با تشکر از تلاش دولتمردان در رسیدگی به بحث حقوق های میلیونی برخی از مسؤولان، گفت: نشست سران قوا و ابلاغیه مبنی بر رسیدگی به این مسأله، نتایج مثبتی در زمینه بحث معیشتی مردم خواهد داشت.

 

وی با اشاره به وضعیت اقتصادی و معیشتی جامعه، افزود: امروز وظیفه اول قوای سه گانه بحث اقتصاد است و باید نسبت به این گونه مسائل که یک نفر براساس چه ملاک و قانونی باید دارای چنین حقوقی باشد، پیگیری جدی تری صورت گیرد.

 

عدالت، خدمت صادقانه و تکریم وظیفه اصلی هر مسؤولی است

حجت الاسلام حسناتی در ادامه تصریح کرد: حتی طبق قانون یک نفر با بیشترین تلاش کاری، باید نهایتاً 7برابر کمترین حقوق را داشته باشد، و چگونه است که گاهی یک نفر حقوق ماهیانه اش به اندازه حقوق یک عمر کارگر است.

 

وی با اشاره به اصلی ترین درخواست های مردم نسبت به دولت ادامه داد: مردم از خدمتگزارانشان خدمت صادقه، تکریم و اجرای عدالت را می خواهند و این روش عملی حضرت علی در دوران حکومتش و روشی است که انقلاب بر پایه آن بنیان و خون هزاران شهید در اجرای عدالت و برقراری ارزش های دینی ریخته شده است.

 

جنایات عربستان نه تنها مردم یمن، بلکه سازمان ملل را ترور و نابود کرد

نماینده ولی فقیه در نجف آباد درباره حوادث جهان و عکس العملی که دبیرکل سازمان ملل درباره عربستان نشان داده، بیان داشت: لغو تصمیم دبیرکل سازمان ملل مبنی بر محکوم کردن عربستان و ائتلاف علیه یمن در ظلم و عدم رعایت حقوق کودکان یمن، نشان داد که این سازمان جهانی نیز دست پروده دولت هایی است که با پول آنها اداره می شود.

 

وی درباره جنایات عربستان در منطقه نیز افزود: جنگ احزابی که امروز در منطقه به سرکردگی عربستان شاهد هستیم که چگونه یک عده آدم متحجر، آدم کش که نه از اسلام، نه از عقل و نه از قانون پیروی می کنند، 15ماه است مردم بی گناه یمن را به خاک و خون کشیده اند و سازمانی که باید احقاق کننده حقوق مظلومین باشد، محکومیت خود را  لغو می کند.

 

حجت الاسلام حسناتی در ادامه بیان کرد: عربستان باید بداند که با این جنایات که در یمن، عراق و سوریه و دیگر کشورها انجام می دهد، نه فقط انسان ها، که حیثیت و شرافت انسانی را از بین می برد و دست پروردگان عربستان نیز که در هفته گذشته با انفجاری که در فلوریدا روی داد، باید عاقبت کار خود را فهمیده باشند.

 

وی با اشاره به شکست عربستان در یمن که خود اقرار به این شکست کرده اند، خاطرنشان کرد: اتحاد مردم یمن و مقاومت آنها سبب پیروزی شد و مقاومتی که بر سر اصول و ارزش های انسانی و اسلامی باشد، هیچ گاه شکست نخواهد خورد و شکست خورده این جنگ عربستان است که باید بداند تنها انسان ها را با این جنایات نکشت، بلکه سازمان ملل را ترور و نابود کرد.

 

از ضرورت های جدی این فصل از انقلاب، مسائل اقتصادی و معیشتی مردم است

امام جمعه نجف آباد با بیان مناسبت های هفته آینده نیز افزود: میلاد کریم اهل بیت امام حسن مجتبی(ع) که از صفات بارز آن حضرت، مهمان نوازی و یتیم نوازی است که بین دوست و دشمن زبانزد بود و امروز در این شرایط سخت اقتصادی از ضرورت های جدی این فصل انقلاب توجه به نیازمندان و مسائل اقتصادی و معیشتی مردم است.

 

وی درباره هفته صرفه جویی در مصرف آب و هفته منابع طبیعی و روز اصناف نیز بیان داشت: از ضروریات امروز جامعه، توجه بیشتر اصناف و نسبت به مسائل اخلاقی و دینی است به خصوص نسبت به تولیدات و مصرف داخلی و جلوگیری از ورود کالاهای بنجل خارجی و توجه به آسیب هایی که در شرایط کنونی و هجوم فرهنگی دشمنان حتی وارد بازارهای ما شده است./1306/201/ب2

ارسال نظرات