۲۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۸
کد خبر: ۴۳۲۹۲۵
امام جمعه شهرکرد:

انقلابی بودن در سایه بصیرت معنا پیدا می کند

نماینده ولی ‌فقیه در چهارمحال و بختیاری گفت: بر اساس فرمایشات رهبر معظم انقلاب جامعه باید انقلابی باشد و انقلابی بودن لوازم و نشانه‌هایی دارد که بی‌بصیرتی با آن سازگار نیست.
امام جمعه شهرکرد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرکرد که به میزبانی مصلای بزرگ این شهر برگزار شد، اظهار داشت: بر اساس فرمایشات رهبر معظم انقلاب جامعه باید انقلابی باشد و انقلابی بودن لوازم و نشانه‌هایی دارد که بی‌بصیرتی با آن سازگار نیست.

 

امام جمعه شهرکرد تصریح کرد: افراد انقلابی در فرصت‌های مختلف وظایف خاصی دارند که به آنها توجه داشته و همیشه به گونه‌ای حرف می‌زنند و موضع‌ می‌گیرند که دشمن را منفعل کنند نه اینکه آن را شجاعت بدهند اما متأسفانه امروز برخی از افراد این امر را رعایت نمی‌کنند و مطابق میل دشمن حرف زده و موضع می‌گیرند.

 

وی تأکید کرد: در مورد تحریم‌ها در برخی مواقع باید حرف زد و در برخی موارد باید بدون حرف زدن تلاش کرد که زمان تحریم باید با تلاش و اتکا به توانمندی داخلی عمل کرده و در حال حاضر باید از وجود تحریم‌ها سخن بگوییم.

 

حجت الاسلام والمسلمین نکونام با بیان اینکه بر مبنای فرمایشات رهبر فرزانه انقلاب اکنون که تحریم‌ها برداشته نشده‌اند باید در مورد این واقعیت حرف زد تا چهره واقعی دشمن شناخته شود، گفت: این حرف زدن ها سبب می شود همه بدانند که دشمن، چه دشمن خبیثی است اما متأسفانه برخی از افراد برخلاف این عمل می‌کنند.

 

امام جمعه شهرکرد با تأکید بر اینکه بی‌بصیرتی موجب جری شدن دشمن می‌شود، افزود: باید برای جلوگیری از این اتفاق از سرمایه‌های درونی بهره‌مند شویم و نباید با برچسب افراطی‌گری، انقلابی‌گری و تندروی به برخی از میروهای ارزشمند انقلابی به چهره آنها خدشه وارد کنیم.

 

نماینده ولی ‌فقیه در چهارمحال بختیاری با اشاره به اینکه نباید خودمان با دست خود چهره‌های انقلابی را مخدوش کنیم، تصریح کرد: متهم کردن افراد انقلابی از جمله برخی از مورخین مشهور و پرده‌دار انقلابی به غیرانقلابی و غیرمعقول بودن یک ضایعه است.

 

این مقام مسؤول خاطرنشان کرد: وسعت نظر و همت دولت از ویژگی‌های بارز افراد انقلابی است که این افراد عرصه وسیعی برای انقلاب قائل هستند و هر کس انقلابی بوده یا انقلابی شده ارزشمند است.

 

وی تصریح کرد:‌ امروز جوانانی در کشور داریم که بسیار انقلابی، مؤمن، ولایتمدار و پایبند ارزش‌های انقلاب، اسلام و شهدا هستند که نباید آنها را نادیده گرفت و به بهانه اینکه از قبل انقلابی نبودند از آنها غافل شد چرا که این مباحث انحرافی هستند و برای ایجاد شکاف و جدایی در جامعه مطرح می‌شوند.

 

حجت الاسلام والمسلمین نکونام ادامه داد: چهارمحال و بختیاری دارای جوانان انقلابی و فعالی است که در برابر هنجارشکنی‌ها موضع می‌گیرد و امر به معروف و نهی از منکر در جلسات دانشگاهی انجام داده و در موارد غیراصولی مسؤولان و مواضع افراد غیرانقلابی و در مقابل هرگونه انحراف از مواضع امام خمینی(ره) موضع مناسب می‌گیرند و این جای افتخار است.

 

امام جمعه شهرکرد با تأکید بر اینکه امروز باید جوانان در صحنه باشند تا انقلاب به وسیله آنها هدایت شود و راه خود را ادامه دهد، ابراز داشت: رصد دشمنی دشمنان و اقدام متناسب با آن یکی از ویژگی‌های اصلی افراد انقلابی است.

 

این مقام مسؤول در ادامه با تبریک به مناسبت سالروز میلاد امام حسن مجتبی(ع) افزود: امام حسن مجتبی(ع) خدمات ارزنده ای را برای احیا و زنده نگهداشتن اسلام ناب محمدی انجام دادند.


وی همچنین به سالروز وفات حضرت خدیجه(س) اشاره کرد و گفت: این بانوی بزرگ اسلام در برابر تهاجم فرهنگی کسانی که با رسول الله مخالفت می کردند ایستادگی کرد و به یقین بهترین الگو برای بانوان و دختران در برابر مقابله با تهاجم فرهنگی خواهد بود.


نماینده ولی ‌فقیه در چهارمحال بختیاری پرداخت خمس و زکات را از مهمترین برنامه های اقتصادی اسلام دانست و ابراز داشت: فتنه اقتصادی این است که همان گونه که قرآن نیز اشاره به آن دارد افرادی که نفاق دارند از خمس و زکات پرهیز می کنند.


این مقام مسؤول با اشاره به فیوضات ماه مبارک رمضان و برگزاری جشن های گلریزان، بر حضور روزه داران در جشن های گلریزان برای آزادی زندانیان غیر عمد و خانواده های آسیب پذیر آنان تأکید کرد./9457/201/ب2

ارسال نظرات