۰۵ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۲
کد خبر: ۴۳۴۳۶۴
آیت الله خاتمی:

عدم عبور از خط قرمز ها جلوه عشق به خدا است

نماینده مجلس خبرگان رهبری در مراسم شب نوزدهم ماه مبارک رمضان عدم عبور انسان از خط قرمز ها را یکی از جلوه های عشق به خدا دانست و گفت: نمی شود کسی بگوید که من عاشق خدا هستم آن وقت از خطوط قرمزش عبور کند آن کس که خطوط قرمز خدا را می شکند دروغ می گوید و عاشق خدا نیست.
آیت الله خاتمی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، آیت الله سید احمد خاتمی، نماینده مجلس خبرگان رهبری در مراسم شب نوزدهم ماه مبارک رمضان در مصلی امام خمینی(ره) ساری با اشاره به این که شب نوزدهم دو عطر بسیار معطر با خود به همراه دارد، گفت: عطر نخست عطر عشق و آشتی با خدا است و این عطر را  در همه برنامه و مراسم امشب در سراسر کشور با خود به همراه دارد و عطر دوم هم که این شب ها با خودش به همراه دارد آن عطر ولایت و عشق علی است.

 

وی افزود: از همه کسانی که به مجالس شب قدر می روند پرسیده شود برای چه آمدید زبان حال و زبان قال همه آنها این است گرچه رسم بندگی را به جای نیاوردیم اما بنده ایم و جز تو کسی را نداریم.

 

آیت الله خاتمی در ادامه با بیان این که در کتب شیعه و حتی برادران اهل سنت نیز آمده این است که توحید باید با ولایت عجین شود، خاطرنشان کرد: مجالس شب های قدر مجلس توحید و ولایت است. 

 

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه با بیان این که زبان از وصف علی عاجز است، افزود: هستی علی با عشق به خدا عجین شده است و زبان از ترسیم این همه عشق عاجز است.

 

آیت الله خاتمی با اشاره به این که علی یعنی عشق به خدا و عشق به خدا یعنی علی، بیان داشت: آمدن به این مجالس معنایش این است که عشق به خدا را از علی یاد بگیریم ما که عاشق بی قرار علی هستیم ببینیم علی با خدا چگونه بود و این جلوه ها بسیار است.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود به بیان چهار جلوه از جلوه های عشق به خدا از سیره مولا علی اشاره کرد و گفت: نخستین جلوه عشق به خدا هزینه کردن برای خدا است، نمی شود انسان شعار بدهد من عاشق خدا هستم اما کمترین هزینه را حاضر نباشد در این راه انجام بدهد.

 

نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان این که هزینه کردن در راه خدا نسبت به دین، مثل سر به تن است، گفت: اگر تن باشد و سر نباشد کالبد بی روح  و جنازه است و اگر اسم دین باشد اما هزینه در راه دین نداشته باشد این کالبد بی روح است.

 

آیت الله خاتمی با اشاره به این که هزینه کردن در راه خدا متفاوت است، گفت: کمترین هزینه گذشت از خواب و شهوت است، کسی که در برابر لشکر شیطان تسلیم می شود معلوم می شود نمی خواهد در راه دین هزینه بدهد.

 

وی ادامه داد: کسی که لذت دنیا را به در راه خدا بودن ترجیح می دهد معلوم می شود نمی خواهد در راه خدا هزینه کند چون عاشق خدا در راه خدا هزینه می کند.

 

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این که نمونه برجسته همه این صفات حضرت علی(ع) است، گفت: بعضی ها با خدا معامله می کنند و جانشان را در این مسیر قرار می دهند که نمونه آن امام علی(ع) بود که همه عمر فداکاری کرد.

 

آیت الله خاتمی با اشاره به این که اهل تاریخ اجماع دارند که امیرمؤمنان علی(ع) در همه جنگ ها قهرمان رزمنده بوده است، افزود: هزینه حضرت علی(ع) تنها با جنگ نبود سکوتش هم هزینه در خدا بود، 25 سال برای بقای دین و اسلام سکوت کرد و حرف نزد و این برای علی بسیار تلخ بود.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود به دومین جلوه عشق به خدا اشاره کرد و با بیان این که قطب نمای حرکت عاشق خدا تنها خدا و رضای او است، ادامه داد: حرکت، قیام، سکوتمان، نماز و روزه مان و همه اینها تنها باید به عشق خدا باشد که مولای ما علی این چنین بود.

 

نماینده مجلس خبرگان رهبری در ادامه گفت: سومین جلوه عشق به خدا آن است که انسان از خطوط قرمز خدا عبور نکند، نمی شود کسی بگوید که من عاشق خدا هستم آن وقت از خطوط قرمزش عبور کند آن کس که آن خطوط قرمز خدا را می شکند دروغ می گوید عاشق خدا نیست.

 

آیت الله خاتمی با بیان این که اگر صادقانه او را دوست می داریم باید مطیع او باشیم، گفت: کسی که عاشق هست اگر معشوقش امری داشت می گوید چشم و مولای ما علی در تمام عمرش روی این کلمه تکیه داشت.

 

وی با تأکید بر این که نباید در ماه مبارک از خطوط قرمز خدا عبور کنیم و باید چشم، زبان و جوارح روزه دار روزه باشد، افزود: ماه مبارک رمضان و غیر رمضان یک مؤمن نباید با هم متفاوت باشد.

 

نماینده مجلس خبرگان رهبری چهارمین جلوه عشق به خداوند را انس با خدا، نجوای با خدا و رفاقت با خدا دانست و خاطرنشان کرد: کسی که خداوند را دوست دارد به ملاقات خصوصی با خدا می آید و ملاقات خصوصی با خدا نماز شب است.

 

آیت الله خاتمی با بیان این که امیرمؤمنان علی(ع) بیشتر از همه نماز می خواند، گفت: مردم معنویت، اذکار و نماز شب را از حضرت علی(ع) یاد گرفتند.

 

وی خاطرنشان کرد: نخستین امام شیعیان همه عمر خود در راه رضای خدا گام برداشت و هیچ گاه از خطوط قرمز خدا در هیچ عرصه ای عبور نکرد و از آغاز تا پایان زندگی اش با خدا بود و صفای زندگی مولا علی(ع) نجوای با خدا بود./950/202/ب2

ارسال نظرات