۰۶ تير ۱۳۹۵ - ۰۰:۴۸
کد خبر: ۴۳۴۵۶۶
آيت الله مصباح يزدی:

انسان بزرگ کسی است که دنیا در نظرش کوچک باشد

آيت الله مصباح با بیان این که انسان بزرگ کسی است که دنیا در نظرش کوچک باشد، گفت: آخرت ارزش غصه خوردن دارد حال در دنیا انسان چه خانه ای داشته باشد چه اهمیتی دارد، ارزش لقای الهی است.
 آيت الله مصباح يزدي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله محمدتقی مصباح یزدی رییس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) امشب در جلسه درس اخلاق ماه مبارک رمضان که در دفتر رهبر معظم انقلاب در قم برگزار شد، تاکید کرد: توجه به سیره انبیا و اولیای الهی، انسان را در مواجهه با دنیا آگاه می کند.

 

وی افزود: اگر بانوان جامعه بدانند حضرت زهرا(س) چگونه زندگی می کرد در برابر مشکلات تحمل بیشتری می کنند و در برابر فشارهای اقتصادی خود را نمی بازند بلکه خدا را شکر می گویند و از پیشرفت های اسلام خوشحال می شوند.

 

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این که اهل دنیا کاروانی هستند که در دنیا مدتی توقف می کنند، اظهار داشت: دنیا توقف گاه دائم نیست، امام علی(ع) می فرمایند دنیا همانند زنجیری آتشین به دور گردن انسان است، حضرت به اندازه ای لباس خود را وصله زده بودند که دیگر قابل استفاده نبود، این زندگی امام امت اسلامی است.

 

وی ادامه داد: حضرت به خداوند قسم می خورد دنیایی که انسان به آن علاقه دارد از استخوان خوکی که در دست انسان جزامی باشد پست تر است، امیرمؤمنان می فرماید دنیا در نظر من از آب بینی یک بز ذکامی پست تر و بدتر است.

 

آیت الله مصباح یزدی با بیان این که امیرمؤمنان می فرماید حکومت کردن برای من به اندازه کفشی پاره ارزشی ندارد، ابراز داشت: حضرت می فرمایند مگر این که در این حکومت احقاق حق کرده و باطل را نابود کنم وگرنه برای من هیچ ارزشی ندارد.

 

وی عنوان کرد: انسان بزرگ کسی است که دنیا در نظرش کوچک باشد، امیرمؤمنان در خلوت خود می فرمایند ای دنیا از من دور شو، تو را سه طلاقه کردم که دیگر قابل رجوع نباشد؛ دلبستن و آرزو کردن در دنیا بسیار حقیر و کودکانه است.

 

رییس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) خاطرنشان کرد: آخرت ارزش غصه خوردن دارد حال در دنیا انسان چه خانه ای داشته باشد چه اهمیتی دارد، ارزش لقای الهی است، دنیا در نظر حضرت بسیار پست و بی ارزش است حال ما باید ببینیم چه اندازه با امیرمؤمنان همراه هستیم و به ایشان شباهت داریم./1323/پ202/ج

ارسال نظرات