۰۸ تير ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۵
کد خبر: ۴۳۵۰۳۸

دانشگاه امام کاظم عراق خواستار استفاده از تجربيات ایران شد

ريیس دانشگاه امام کاظم(ع) عراق در دیدار با رایزن فرهنگی کشورمان خواستار استفاده از تجربيات ایران در زمینه آموزش عالی شد.
 دانشگاه امام کاظم عراق

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، علی یعقوبی، ريیس دانشگاه امام کاظم (ع) با غلامرضا اباذري، رایزن فرهنگی کشورمان، دیدار و خواستار استفاده از تجربيات ایران در زمینه آموزش عالی و همکاری با دانشگاه‌های کشورمان شد.

 

یعقوبی، در این دیدار با اشاره به پیوندهای دیرین عمیق و پایادار میان دو ملت ایران و عراق که نمونه‌ای خوب در سطح منطقه‌ای است، به معرفی دانشگاه امام کاظم (ع) پرداخت.

 

وي با بیان اینکه دانشگاه امام کاظم (ع) دانشگاهی دولتی وابسته به دیوان وقف شیعی است، گفت: اين دانشگاه در حال حاضر دارای 23 هزار دانشجو در 11 رشته آموزشی و در 7 شعبه در استان‌های مختلف جنوبی و شهر بغداد، است.

 

ريیس دانشگاه امام کاظم (ع) در ادامه با اشاره به برنامه‌های پیش روی این دانشگاه در حوزه پژوهشی، به‌روزرسانی منابع آموزشی و ایجاد رشته‌های جدید آموزشی در مقاطع تحصیلات تکمیلی، خواستار استفاده از تجربه غنی ایران در زمینه آموزش عالی و همچنین همکاری با دانشگاه‌های کشورمان در زمینه‌های انجام پژوهش‌های مشترک، آموزش دانشجویان و کادر دیوان وقف شیعی، برگزاری دوره‌های مشترک تحصیلی، تبادل استاد و دانشجو شد.

 

پس از آن، رایزن فرهنگی کشورمان در عراق هم به پیشرفت‌های علمی کشورمان در حوزه‌های مختلف علمی و فناوری اشاره كرد. اباذری تصریح کرد: حجم هیأت‌های علمی و فناوری میان دو کشور نشان از عمق روابط علمی و فناوری دارد و رایزنی فرهنگی ایران در عراق آمادگی دارد تا زمینه‌های ارتباط دانشگاه امام کاظم (ع) با دانشگاه‌های ایرانی را ایجاد كند.

 

همچنین در این دیدار برگزاری دوره‌های آموزش زبان فارسی در دانشگاه امام کاظم (ع) از سوی رایزن فرهنگی کشورمان پیشنهاد شد که با استقبال ريیس این دانشگاه، همراه شد./994/ب102/د

ارسال نظرات