۰۹ تير ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۴
کد خبر: ۴۳۵۳۳۸
استاندار چهارمحال و بختیاری:

بنیه کارهای فرهنگی در مساجد تقویت می شود

استاندار چهارمحال و بختیاری با تأکید بر اینکه بنیه کارهای فرهنگی در مساجد تقویت می شود، گفت: باید متولیان امور مساجد به ویژه کانون های فرهنگی هنری برای جذب جوانان و نوجوانان به مسجد برنامه ریزی داشته باشند و در این بین دغدغه مند حرکت کنند.
قاسم سلیمانی، استاندار چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، قاسم سلیمانی، استاندار چهارمحال و بختیاری، عصر امروز در نشست هیأت هماهنگی و نظارت بر کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد این استان، با اشاره به اینکه امام جماعت، هیأت امنای مسجد و پایگاه‌های بسیج جایگاه والایی دارند، خاطرنشان کرد: همان‌طور که در برگزاری نماز جماعت همه به امام جماعت اقتدا می‌کنند در مدیریت امور مساجد نیز باید این‌گونه رفتار شود.

 

سلیمانی با اشاره به اینکه مساجد از ابتدا کانون عظیم پایگاه انقلاب اسلامی بوده‌اند و در پیروزی آن نقش مؤثری داشته‌اند، افزود: در گذشته سوگند برادری در مساجد یاد شده و پیوند اخوت در مساجد بسته می‌شد.

 

استاندار چهارمحال و بختیاری با تأکید بر اینکه لازم است دستگاه‌های مختلف استان به امور مساجد کمک کنند، تصریح کرد: آموزش و پرورش استان باید زمانی که دانش ‌آموزان در مدارس نیستند مانند اوقات فراغت تابستانی، فضای مدارس را به برگزاری برنامه‌های کانون مساجد اختصاص دهد.

 

این مقام مسؤول خاطرنشان کرد: لازم است یک پیشنهاد جامع و دقیق از مشکلات کانون های مساجد تهیه شود که بعد از انجام بررسی های لازم نسبت به رفع آن‌ها اقدام صورت گیرد.

 

استاندار چهارمحال و بختیاری در پایان با تأکید بر اینکه بنیه کارهای فرهنگی در مساجد تقویت می شود، اظهار داشت: باید متولیان امور مساجد خصوصا کانون های فرهنگی هنری برای جذب جوانان و نوجوانان به مسجد برنامه ریزی داشته باشند و در این بین دغدغه مند حرکت کنند.

 

در ادامه این نشست نیز جواد کارگران، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری، با اشاره به اینکه انجام امور فرهنگی و هنری در فضای مساجد کاری است که کانون‌های مساجد انجام می ‌دهند، خاطرنشان کرد: گسترش و تعمیق مفاهیم اسلامی، پر کردن اوقات فراغت افراد در فضای مساجد و راه‌اندازی و تجهیز کتابخانه‌های مساجد از جمله امور فرهنگی این کانون‌ها است.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه 395 باب کانون مساجد در سطح استان فعالیت می‌کنند، گفت: این کانون‌ها عبارت از 228 کانون روستایی، 17 کانون ویژه مصلا‌، 6 کانون ویژه دانشگاه‌ها، 8 کانون ویژه زندان‌ها، 24 کانون تخصصی مساجد، 162 باب کتابخانه مخزن‌دار و 90 باب کتابخانه باز هستند.

 

کارگران با اشاره به انتظارات کانون‌های مساجد از دستگاه‌های استان، خاطرنشان کرد: نیازسنجی برای فضاهای فرهنگی در مساجد در حال ساخت و حمایت از اختصاص فضا در مساجد به کانون‌های مساجد، انتظاراتی است که از اوقاف و امور خیریه وجود دارد.

 

وی افزود: ایجاد استفاده از اردوگاه‌های تفریحی آموزش و پرورش برای اعضای کانون‌ها و ایجاد زمینه استفاده از مراکز کامپیوتری تحت پوشش آموزش و پرورش از این اداره انتظار می‌رود.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: همکاری با کانون‌ها در اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری از شهرداری، ایجاد زمینه استفاده از سالن‌های ورزشی و استخرها از ورزش و جوانان و تلاش برای ایجاد هماهنگی بین پایگاه‌های بسیج مساجد و کانون‌های مساجد از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مورد انتظار است.

 

این مقام مسؤول خاطرنشان کرد: اجرای کلیه امور مذهبی در مساجد از مرکز امور رسیدگی به امور مساجد و تهیه مستند از برنامه‌ و فعالیت‌های کانون‌های شاخص استان از صدا و سیما انتظار می‌رود.

 

کارگران گفت: سالانه در بحث تجهیز کانون‌های مساجد 800 میلیون تومان پرداخت می‌شود که کافی نیست و لازم است این رقم افزوده شود که این امر مساعدت مسؤولان استانی را می طلبد./9457/202/ب3

ارسال نظرات