۱۰ تير ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۹
کد خبر: ۴۳۵۵۸۸
معاون سیاسی امنیتی استاندار آذربایجان غربی مطرح کرد؛

ضرورت استفاده از ظرفیت روحانیان در جهت تبیین قبح قاچاق کالا

معاون سیاسی امنیتی استاندار آذربایجان غربی گفت: در راستای تببین موضوع و استفاده از ظرفیت روحانیان در روشنگری مردم برای جلوگیری از قاچاق نشست هایی با روحانیان برگزار کرده و اهمیت موضوع را یادآور شده ایم.
روحانیان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، علیرضا رادفر، معاون سیاسی امنیتی استاندار آذربایجان غربی امروز در نشست خبری با موضوع قاچاق کالا و ارز به نقش مهم روحانیت در تبیین قبح قاچاق و کاهش این معضل اقتصادی اشاره کرد.


وی تصریح کرد: در راستای تببین موضوع  و استفاده از ظرفیت روحانیان در روشنگری مردم برای جلوگیری از قاچاق نشست هایی با روحانیان برگزار کرده و اهمیت موضوع را یادآور شده ایم.


رادفر اظهار داشت: با توجه به اینکه برخی از مرزنشینان و مردم عادی به علل مختلف و عدم آگاهی از موضوع، معضل قاچاق را از نظر اعتقادی و دینی خلاف شرع ندانسته و راه امرار معاش می دانند در این میان لازم و ضروری است تا مبلغان دینی که در جامعه از نفوذ کلام بالایی برخوردار هستند با روشنگری در صدد آگاهی بخشی در اذهان مردم برآیند.


معاون سیاسی و امنیتی اساندار آذربایجان غربی تصریح کرد: هرآنچه که در قانون مصوب کشور و قانون اساسی آمده است برگرفته از شرع مقدس اسلام است بنابراین تخلفاتی که به لحاظ قاچاق کالا و ارز در مرزهای کشور رخ می دهد برابر با قانون از لحاظ حقوقی و مطابق با شرع مقدس دین نکوهیده شده است.

 

رادفر خاطرنشان کرد: برگزاری نشست های مختلف با حضور روحانیان، تشریح و بیان قبح قاچاق کالا بر اساس آموزه های دینی و آگاه سازی اذهان عمومی نقش موثری در آگاهی بخشی و بصیرت افزایی مرزنشینان و جامعه دارد.


وی در پایان به آمار قاچاق در استان و عملکرد شورای مبارزه با قاچاق کالا، اظهار داشت: در سه ماهه اول سال جاری اجناس دخانی، مشروبات الکلی، ماهواره، سوخت، پارچه، البسه و روسری، وسایل  آرایشی به ارزش 176 میلیارد و 360 میلیون ریال بیشترین کشفیات را داشتند.


رادفر گفت: میزان کشفیات اقلام مذکور در مرحله عرضه نیز در سه ماهه اول سال جاری به ارزش دو میلیارد و 900 میلیون ریال بود./202/936/ب1

 

ارسال نظرات