۱۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۹
کد خبر: ۴۳۵۸۴۳

انصارالله بر لزوم تغییر رویکرد خصمانه عربستان تأکید کرد

رییس کمیته انقلابی جنبش انصارالله یمن روز گذشته گفت: عربستان باید مواضع خود را تغییر بدهد زیرا نتیجه آن تاکنون چیزی جز ویرانی و نابودی جامعه نبوده است حتی مناطق به اصطلاح آزاد شده نیز از خدمات و امنیت محروم هستند.
انصارالله یمن

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از ایرنا، محمد علی الحوثی رییس کمیته انقلابی جنبش انصارالله یمن در دیدار با علما، نمایندگان سازمان ها، جمعیت ها و فرماندهان وزارت اوقاف و ارشاد این کشور گفت: موضوع تشکیل نهاد ریاستی (حکومت وحدت ملی) با وجود کمیته امنیتی جهت مدیریت اوضاع و برقراری ثبات بررسی شد اما هیات ریاض بدون کوچک ترین توجهی به آن به موضوعات دیگری پرداخت و مشکلات یمن را نادیده گرفت.

 

وی گفت: چیزی که همه باید بدانند این است که در خصوص اسلحه ما مشکلی نداریم زیرا ما دارای توانایی ساخت وتولید هستیم وتاکتیک نظامی ما با دشمن از مرحله به کارگیری تانک هایی که قابل استفاده نیستند فراتر رفته است.

 

وی بار دیگر خاطرنشان ساخت از نظر ما هر قطره از خون یمنی ها وغیر یمنی ها باید حفظ شود و اگر تجاوز و جنگ به ما تحمیل نشده بود همانطور که برای جهان آشکار شد ما هم با گفت وگو ، توافق وامتیاز دادن مخالفت می کردیم.

 

عربستان با ائتلاف برخی کشورهای عربی منطقه و با همراهی آمریکا از ششم فروردین پارسال (1394) حملات گسترده ای را به یمن آغاز کرده است تا «عبد ربه منصور هادی» رییس جمهوری مستعفی و فراری این کشور را به حاکمیت بازگرداند و از قدرت گرفتن انقلابی های یمنی که امنیت شهرهای این کشور را تأمین می کنند، جلوگیری کند.

 

بر اثر این حملات، تاکنون هزاران یمنی از جمله صدها زن و کودک، شهید یا زخمی و ده ها هزار نفر نیز آواره شده اند و به تأسیسات زیربنایی، خدماتی و درمانی این کشور آسیب های جدی وارد شده است./847/ب102/د

ارسال نظرات