۱۶ تير ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۶
کد خبر: ۴۳۶۵۹۶

روحانی لبنانی خواستار اتحاد ایران و عربستان شد

مفتی شیعیان لبنان اتحاد ایران و عربستان را به سود کشورهای منطقه و به ضرر آمریکا و رژیم صهیونیستی دانست.
شيخ احمد قبلان

 

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از النشرة، حجت الاسلام شیخ احمد قبلان، مفتی شیعیان لبنان در خطبه‎های نماز عید فطر که در مسجد امام حسین (ع) در برج البراجنه برگزار شد، عید فطر را فرصتی برای شادی مردم دانست و گفت: متاسفانه جریان‎های تروریستی و تکفیری با برداشت اشتباه از دین و قلع و قمع مردم بی‎گناه شادی عید فطر را به کام مردم تلخ کردند.

 

وی افزود: متاسفانه جریان‎های تکفیری و حامیانشان به پشتوانه فتواهای بی اساس به کشتار مردم بی‎گناه در بسیاری از کشورهای اسلامی و عربی مانند عراق، لیبی، سوریه، مصر، بحرین، تونس و سومالی روی آورده‎اند. تکفیری‎ها نفس خود را به شیطان زمان فروخته‎‎اند.

 

مفتی شیعیان لبنان از اعضای جریان‎های تکفیری خواست که از اقدامات جنایتکارانه خود دست بردارند و به مسیر صحیح اسلام بازگردند زیرا بوی فتنه و نفاق آنان به آسمان رسیده است.

 

وی بر ضرورت مبارزه با جریان‎های تکفیری و حفظ کشورهای اسلامی تاکید کرد و اظهار داشت: فتنه و نفاق موجود در عصر کنونی از همه دوران‎های گذشته خطرناک‎ و بزرگ‎تر است و بخشی از استعمار کشورهای عربی و بر عرب‎ها محسوب می‎شود.

 

حجت الاسلام قبلان خواستار اتحاد و رفع مشکلات بین کشورهای عربستان، ترکیه، ایران، سوریه، مصر و عراق شد و ادامه داد: رفع اختلافات میان ایران و عربستان به ثبات و امنیت کشورهای منطقه کمک شایانی می‎کند و به ضرر آمریکا و رژیم صهیونیستی است.

 

وی بار دیگر از جبهه مقاومت و مبارز با جریان‎های تروریستی در لبنان و کشورهای خارجی حمایت کرد و خاطرنشان ساخت: لبنان به شدت با خطر تقسیم مواجه است،بر این اساس مسؤولان کشورهای منطقه باید مصالح ملی و بین المللی را بر مصالح شخصی ترجیح دهند./994/ب901/ک

 

ارسال نظرات