۱۹ تير ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۶
کد خبر: ۴۳۶۷۹۹
آیت الله نجفی:

توجه به مشکلات مردم وظیفه روحانیان است

یکی از مراجع تقلید نجف اشرف توجه به مشکلات مردم را وظیفه شرعی روحانیان خواند و خواستار توجه به خانواده‎های شهدا شد.
حضرت آیت الله شیخ بشیر نجفی، از مراجع تقلید نجف اشرف

به گزارش خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله شیخ بشیر نجفی، از مراجع تقلید نجف اشرف، روز گذشته در دفتر خود با حجت الاسلام سید نزار حبل المتین، تولیت آستان مقدس علوی و هیأت همراهش دیدار و گفت‎وگو کرد.

 

به نقل از سایت آیت الله نجفی، وی در این دیدار گفت: مسؤولان و خادمان آستان مقدس علوی باید وضعیت خدمت رسانی به زائران را  بهبود و توسعه دهند.

 

حجت الاسلام حبل المتین نیز در این دیدار گزارشی از خدمات آستان مقدس علوی در ماه مبارک رمضان مانند توزیع افطار را خدمت حضرت آیت الله نجفی ارائه کرد.

 

وی همچنین در دیدار با جمعی از مومنان استان‎های مختلف عراق بر بر لزوم همبستگی بین اقشار مختلف جامعه و ارتباط مداوم بین آنها تاکید کرد.

 

به شهر نجف باید توجه ویژه‎ای شود

 

این مرجع تقلید خواستار ادامه پیروزی‎های مجاهدان بر داعش شد و تصریح کرد: مردم عراق قدرت، رشادت و شجاعت خود در جبهه‎های نبرد با تروریسم و حامیانشان را به جهانیان نشان دادند. اهمیت به درد، رنج‎، مشکلات و دغدغه‎های مردم عراق بخشی از وظایف دینی و شرعی روحانیان است.

 

وی ادامه داد: مردم عراق باید در این روزها که ایام عید فطر است به دیدار خانواده‎های شهدا بروند و شادی‎هایشان را با آنان تقسیم کنند.

 

حضرت آیت الله نجفی همچنین با لؤی الياسری، استاندار نجف دیدار و بر اهمیت پیشرفت اوضاع جامعه، تامین خدمات برای شهروندان، لزوم استفاده از تجارب صحیح و نادرست دیگران در اداره کشورها با هدف تحقق موفقیت عراق و نجف اشرف تاکید کرد.

 

این عالم عراقی نجف را یک شهر مقدس خواند و گفت: نجف دارای خصوصیت‎های تاریخی، دینی علمی بسیاری در در نزد مومنان است بر همین اساس باید مورد توجه ویژه‎ای قرار گیرد./994/ب902/د

ارسال نظرات